Càtedra DOW/URV de Desenvolupament Sostenible - Ambientalització Curricular
"La diagnosis como primera fase del proceso de amientalización curricular en la Universitat Rovira i Virgili"
El dies 24 i 25 de gener de 2013 va tenir lloc a la Universidad Europea de Madrid (Villaviciosa de Odón) el “I Encuentro Universitario sobre Sostenibilización Curricular: Diseñando la Educación para una Sociedad Sostenible”.
El Dr. Òscar Saladié, director de la Càtedra DOW/URV de Desenvolupament Sostenible, va presentar l’estudi “La diagnosis como primera fase del proceso de ambientalización curricular en la Universitat Rovira i Virgili”.
Un total de cinc línies estratègiques conformen el Pla de Medi Ambient de la URV. La cinquena i darrera d’aquestes línies és l’ambientalització curricular, que té com a objectiu la incorporació de la visió sostenibilista en el currículum pedagògic.
La diagnosi sobre la presència dels aspectes ambientals i de sostenibilitat a la docència és la primera fase del procés d’ambientalització curricular. El seu objectiu és quantificar, analitzar i valorar aquesta presència. Aquesta diagnosi s’ha dut a terme a partir d’un treball exhaustiu de recopilació de la informació referent a la docència que els diferents organismes i institucions de la URV posen a disposició de la comunitat universitària.
Els resultats mostren una elevada sensibilització pels temes ambientals i la sostenibilitat en el contingut curricular dels diferents estudis (grau i postgrau) de la nostra universitat, especialment en aquells que analitzen aspectes territorials, així com també en l’aproximació jurídica de la matèria. Aquesta marcada sensibilitat és un indicador de la seva importància i de seva transversalitat.