saltar al contingut principal
Cercar
URV

Experiències d'APS en Enginyeria Tècnica en Telecomunicacions


Treball de Fi de Grau - Estratègies metodològiques en l'aprenentatge de nois/es amb Asperger

  • Coordinació: Maria Ferré Bergadà (maria.ferre(ELIMINAR)@urv.cat)
  • Entitat: Associació Asperger del Camp de Tarragona.
  • Resum: La proposta del treball va sorgir en la primera edició del Mercat de Projectes Socials realitzat a Reus i es va impulsar el curs 2014-15 en forma de projecte interdisciplinari per a buscar solucions a reptes que es plantegen en els nens amb Asperger, treballant des de diferents àmbits: el Grau de Psicologia, el Màster en Tecnologia Educativa: e-Learning i Gestió del Coneixement i el Màster de Formació del Professorat en Secundària. Els principals problemes dels nois/es amb Asperger provenen del fet que la majoria de les activitats que es realitzen en els centres escolars estan pensades per a nois i noies neurotípics. L'objectiu del projecte interdisciplinari va ser aportar estratègies d'adaptació metodològica que facin servir les noves tecnologies i que permetin la millora de l'aprenentatge de nois/noies amb Asperger. En el cas del treball concret a desenvolupar per l'estudiant de telemàtica es va abordar la definició, disseny i implementació d'una aplicació informàtica tipus joc que permet motivar i/o premiar el nen que va aconseguint fer les seves tasques.

Treball de Fi de Grau – Anàlisi i propostes, des de la domòtica i les adaptacions tecnològiques, per millorar l'autonomia d'una llar per persones amb discapacitat intel·lectual

  • Coordinació: Iker Bilbao Aresté (iker.bilbao(ELIMINAR)@urv.cat)
  • Entitat: APRODISCA
  • Resum: Aquest Treball de Fi de Gra es va realitzar el curs acadèmic 2023-2024. L'estudiant es va documentar sobre la casuística concreta de pisos on conviuen persones amb diferents tipus de disminucions físiques i/o psíquiques. Arran de la literatura existent va prendre contacte amb aquesta realitat, models aplicables i solucions previstes o proposades a la documentació consultada per iniciativa pròpia i per indicacions del tutor. Arran de visites a centres tutelats d'APRODISCA i entrevistes amb els habitants i responsables va conèixer de primera mà problemes concrets. L'estudiant va modelar aquests problemes caracteritzant-los i creuant amb els models&solucions de la bibliografia consultada.