Experiències d'Aprenentatge Servei al Màster en Innovació en la Intervenció Social i Educativa
- Assignatures de 1r curs
- Treball de Fi de Màster - Avaluació de les necessitats específiques d'aprenentatge de joves en risc d'exclusió social
- Treball de Fi de Màster - Diagnòstic de salut comunitària de Tortosa
- Treball de Fi de Màster - Anàlisi de l'experiència dels participants de la metodologia d'aprenentatge aplicat al treball de prova pilot INSERLAB-INWORK
- Pràctiques Externes - Anàlisi de l'experiència dels participants de la metodologia d'aprenentatge aplicat al treball de prova pilot INSERLAB-INWORK
Treball de Fi de Màster - Avaluació de les necessitats específiques d'aprenentatge de joves en risc d'exclusió social
- Coordinació: Ramona Torrens Bonet (ramona.torrens(ELIMINAR)@urv.cat)
- Entitat: Centre de Noves Oportunitats
- Resum: Treball de Fi de Màster sobre la diagnosi de necessitats d'aprenentatge específiques per a la inserció dins la formació reglada i/o en el camp laboral de joves de 16 a 24 anys que no estan escolaritzats i que no treballen, de l’any 2022-23.
Dissenyar pautes per identificar-les i abordar-les al llarg del procés d'aprenentatge.
Designar i definir les categories de necessitats de suport educatiu i dissenyar material d'aula.
Treball de Fi de Màster - Diagnòstic de salut comunitària de Tortosa
- Coordinació: Ramona Torrens Bonet (ramona.torrens(ELIMINAR)@urv.cat)
- Entitat: Institut Català de la Salut
- Resum: Es tracta d’un Treball de Fi de Màster (2022-23) compost per una acció integrada per l’Institut Català de la Salut i el Procés Comunitari de Tortosa. Consisteix en l’elaboració de l’anàlisi qualitativa per conèixer les vivències, percepcions i sentiments envers la salut i la qualitat de vida de la ciutadania de Tortosa. Detectant les principals necessitats i facilitant, a través de la participació ciutadana, les accions comunitàries. La finalitat és la proposta de línies d’actuació i millora, mitjançant l’anàlisi de dades i el seu tractament.
Treball de Fi de màster - Anàlisi de l'experiència dels participants de la metodologia d'aprenentatge aplicat al treball de prova pilot INSERLAB-INWORK
- Coordinació: Ramona Torrens Bonet (ramona.torrens(ELIMINAR)@urv.cat)
- Entitat: Fundació Port Aventura
- Resum:El tema d'investigació és l'anàlisi de l'experiència dels participants de la metodologia d'aprenentatge aplicat al treball de proba pilot INSERLAB-INWORK a la Universitat Rovira i Virgili.Les hipòtesis formulades en aquesta investigació:
- Hipòtesis 1: Oferir suport durant la transició laboral garanteix una millor
incorporació a l'empresa per l'alumne.
- Hipòtesis 2: La realització del treball simulat genera major autoestima i fa que els alumnes es sentin més preparats per inserir-se al món laboral.
- Hipòtesis 3: La metodologia de l'aprenentatge aplicat al treball millora la
relació entre l'alumne i la empresa.La metodologia d'investigació parteix del mètode d'observació participant, que estarà present en tot el procés, però a la vegada l'investigador serà un agent de canvi i formarà part activa del procés, on participarà en les reunions organitzatives i de desenvolupament del pla formatiu a l'aula juntament, amb les activitats que es realitzaran i la tutortizació individualitzada de l'alumnat.
La metodologia de la investigació estarà estructurat per 3 fases d'intervenció:
FASE 1: Selecció i coneixement dels 14 estudiants
FASE 2: Participació i anàlisi "In Situ" del programa formatiu
FASE 3: Avaluació final del curs.
Pràctiques Externes – Anàlisi de l'experiència dels participants de la metodologia d'aprenentatge aplicat al treball de prova pilot INSERLAB-INWORK
- Coordinació: Ramona Torrens Bonet (ramona.torrens(ELIMINAR)@urv.cat)
- Entitat: Fundació Port Aventura
- Resum: El tema d'investigació és l'anàlisi de l'experiència dels participants de la metodologia d'aprenentatge aplicat al treball de proba pilot INSERLAB-INWORK a la Universitat Rovira i Virgili.Les hipòtesis formulades en aquesta investigació:
- Hipòtesis 1: Oferir suport durant la transició laboral garanteix una millor
incorporació a l'empresa per l'alumne.
- Hipòtesis 2: La realització del treball simulat genera major autoestima i fa que els alumnes es sentin més preparats per inserir-se al món laboral.
- Hipòtesis 3: La metodologia de l'aprenentatge aplicat al treball millora la
relació entre l'alumne i la empresa.La metodologia d'investigació parteix del mètode d'observació participant, que estarà present en tot el procés, però a la vegada l'investigador serà un agent de canvi i formarà part activa del procés, on participarà en les reunions organitzatives i de desenvolupament del pla formatiu a l'aula juntament, amb les activitats que es realitzaran i la tutortizació individualitzada de l'alumnat.
La metodologia de la investigació estarà estructurat per 3 fases d'intervenció:
FASE 1: Selecció i coneixement dels 14 estudiants
FASE 2: Participació i anàlisi "In Situ" del programa formatiu
FASE 3: Avaluació final del curs.