saltar al contingut principal
Cercar
URV

Experiències d'Aprenentatge Servei al Màster en Innovació en la Intervenció Social i Educativa


Treball de Fi de Màster - Avaluació de les necessitats específiques d'aprenentatge de joves en risc d'exclusió social

  • Coordinació: Ramona Torrens Bonet (ramona.torrens(ELIMINAR)@urv.cat)
  • Entitat: Centre de Noves Oportunitats
  • Resum: Treball de Fi de Màster sobre la diagnosi de necessitats d'aprenentatge específiques per a la inserció dins la formació reglada i/o en el camp laboral de joves de 16 a 24 anys que no estan escolaritzats i que no treballen, de l’any 2022-23.
    Dissenyar pautes per identificar-les i abordar-les al llarg del procés d'aprenentatge.
    Designar i definir les categories de necessitats de suport educatiu i dissenyar material d'aula.

Treball de Fi de Màster - Diagnòstic de salut comunitària de Tortosa

  • Coordinació: Ramona Torrens Bonet (ramona.torrens(ELIMINAR)@urv.cat)
  • Entitat: Institut Català de la Salut
  • Resum: Es tracta d’un Treball de Fi de Màster (2022-23) compost per una acció integrada per l’Institut Català de la Salut i el Procés Comunitari de Tortosa. Consisteix en l’elaboració de l’anàlisi qualitativa per conèixer les vivències, percepcions i sentiments envers la salut i la qualitat de vida de la ciutadania de Tortosa. Detectant les principals necessitats i facilitant, a través de la participació ciutadana, les accions comunitàries. La finalitat és la proposta de línies d’actuació i millora, mitjançant l’anàlisi de dades i el seu tractament.

Treball de Fi de màster - Anàlisi de l'experiència dels participants de la metodologia d'aprenentatge aplicat al treball de prova pilot INSERLAB-INWORK

  • Coordinació: Ramona Torrens Bonet (ramona.torrens(ELIMINAR)@urv.cat)
  • Entitat: Fundació Port Aventura
  • Resum:El tema d'investigació és l'anàlisi de l'experiència dels participants de la metodologia d'aprenentatge aplicat al treball de proba pilot  INSERLAB-INWORK a la Universitat Rovira i Virgili.Les hipòtesis formulades en aquesta investigació:

    - Hipòtesis 1: Oferir suport durant la transició laboral garanteix una millor
    incorporació a l'empresa per l'alumne.
    - Hipòtesis 2: La realització del treball simulat genera major autoestima i fa que els alumnes es sentin més preparats per inserir-se al món laboral.
    - Hipòtesis 3: La metodologia de l'aprenentatge aplicat al treball millora la
    relació entre l'alumne i la empresa.

    La metodologia d'investigació parteix del mètode d'observació participant, que estarà present en tot el procés, però a la vegada l'investigador serà un agent de canvi i formarà part activa del procés, on participarà en les reunions organitzatives i de desenvolupament del pla formatiu a l'aula juntament, amb les activitats que es realitzaran i la tutortizació individualitzada de l'alumnat.
    La metodologia de la investigació estarà estructurat per 3 fases d'intervenció:
    FASE 1: Selecció i coneixement dels 14 estudiants
    FASE 2: Participació i anàlisi "In Situ" del programa formatiu
    FASE 3: Avaluació final del curs.

Pràctiques Externes – Anàlisi de l'experiència dels participants de la metodologia d'aprenentatge aplicat al treball de prova pilot INSERLAB-INWORK

  • Coordinació: Ramona Torrens Bonet (ramona.torrens(ELIMINAR)@urv.cat)
  • Entitat: Fundació Port Aventura
  • Resum: El tema d'investigació és l'anàlisi de l'experiència dels participants de la metodologia d'aprenentatge aplicat al treball de proba pilot  INSERLAB-INWORK a la Universitat Rovira i Virgili.Les hipòtesis formulades en aquesta investigació:

    - Hipòtesis 1: Oferir suport durant la transició laboral garanteix una millor
    incorporació a l'empresa per l'alumne.
    - Hipòtesis 2: La realització del treball simulat genera major autoestima i fa que els alumnes es sentin més preparats per inserir-se al món laboral.
    - Hipòtesis 3: La metodologia de l'aprenentatge aplicat al treball millora la
    relació entre l'alumne i la empresa.

    La metodologia d'investigació parteix del mètode d'observació participant, que estarà present en tot el procés, però a la vegada l'investigador serà un agent de canvi i formarà part activa del procés, on participarà en les reunions organitzatives i de desenvolupament del pla formatiu a l'aula juntament, amb les activitats que es realitzaran i la tutortizació individualitzada de l'alumnat.
    La metodologia de la investigació estarà estructurat per 3 fases d'intervenció:
    FASE 1: Selecció i coneixement dels 14 estudiants
    FASE 2: Participació i anàlisi "In Situ" del programa formatiu
    FASE 3: Avaluació final del curs.