Experiències d'APS al Màster en Psicologia General Sanitària
Treball de Fi de Màster – Programa d’avaluació i intervenció psicològica per millorar la gestió emocional amb joves
- Coordinació: Elisabet Sánchez Rodríguez (elisabet.sanchez(ELIMINAR)@urv.cat)
- Entitat: Centre de Noves Oportunitats.
- Resum: Aquest Treball de Fi de Màster, desenvolupat durant el curs acadèmic 2019-20, es deriva del 5è Mercat de Projectes Socials de la URV. L’estudiant es va integrar en el Centre de Noves Oportunitats, amb l’objectiu de desenvolupar un programa de gestió emocional per joves en risc d’exclusió social (demanda del centre), per millorar la gestió emocional dels usuaris i usuàries del centre. A més, l’estudiant es va implicar directament en la seva implementació. Aquesta intervenció va tenir com a objectiu millorar les habilitats de gestió emocional dels joves que acudeixen al servei, així com prevenir possibles problemes d'ansietat i depressió, que acostumen a aparèixer associats a una mala gestió de les emocions.
Treball de Fi de Màster - Competències socioemocionals amb nens i nenes amb altes capacitats
- Coordinació: Josefa Canals Sans (josefa.canals(ELIMINAR)@urv.cat)
- Entitat: Associació per les Altes Capacitats de Tarragona i Terres de l'Ebre - ATHENA.
- Resum: Aquest Treball de Fi de Màster es va desenvolupar durant el curs acadèmic 2021-22. El projecte que desenvoluparà l'estudiant té com a objectiu facilitar competències socioemocionals a aquest col·lectiu que es troba dins la diversitat funcional.
Treball de Fi de Màster - Avaluació de la qualitat de vida en les persones amb diversitat funcional
- Coordinació: Ester Solé Pijuan (ester.sole(ELIMINAR)@urv.cat)
- Entitat: Taller Baix Camp.
- Resum: Aquest Treball de Fi de Màster es va desenvolupar durant el curs acadèmic 2021-22 i va tenir com a intenció donar resposta a la demanda del centre Taller Baix Camp, referent a la necessitat d'elaborar un protocol en relació a l'avaluació de la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual que acudeixen al centre. En un primer moment, l'estudiant fa una cerca dels instruments disponibles actualment per a l'avaluació de la qualitat de vida en les persones amb discapacitat intel·lectual i valorarà el seu ús i suport empíric. En base al resultat de la cerca, establirà un protocol de quins instruments d'avaluació poden ser més interessants en funció de les característiques dels diferents usuaris del centre. En establir el protocol inclourà recomanacions dels instruments més adequats en funció de cada perfil d'usuari.