saltar al contingut principal
Cercar
URV

Experiències d'Aprenentatge Servei al Màster Internacional en Educació i Teràpia Psicomotriu


Pràctiques formatives de 1r curs

  • Coordinació: Dra. Cori Camps Llauradó (cori.camps(ELIMINAR)@urv.cat)
  • Entitats: Cooperativa de Pràctica Psicomotriu "La bombolleta" - Tarragona, Associació d'Asperger - TEA del Camp de Tarragona (ASPERCAMP), Centre d'Educació Especial Estela.
  • Resum: El màster té una durada de 2 anys; per tant, hi ha pràctiques d'APS tant al primer curs com al segon. Es realitza de manera intermitent de del curs 2012-13 fins al 2018-19. Durant el primer any del màster, l'estudiantat assisteix durant el segon quadrimestre a 5 sessions de teràpia psicomotriu, en les quals participa com a observador i en les dues últimes pot coparticipar amb els tutors. Les sessions es fan un dia a la setmana durant 5 setmanes, tenen una durada aproximada d'una hora i mitja i després es fa una altra hora d'anàlisi de la sessió. Es tracta d'un projecte APS en el qual l'estudiant, de forma contextualitzada, desenvolupa les seves competències relacionades amb problemes reals en l'exercici de la professió, i aprèn cooperativament en una construcció sentida, reflexiva i crítica del saber. Alhora, els infants reben un servei de forma gratuïta, del qual potser no disposarien. Les sessions són portades a terme per tutors interns del màster, i es col·labora amb escoles i altres institucions amb les quals es disposa d'un conveni de col·laboració. El projecte ha atès al voltant de 50 infants que presenten diversos trastorns en sessions de teràpia gratuïtes.
  • Pots escoltar l'experiència a Tarragona Ràdio.

Pràctiques formatives de 2n curs

  • Coordinació: Dra. Cori Camps Llauradó (cori.camps(ELIMINAR)@urv.cat)
  • Entitat: Cooperativa de Pràctica Psicomotriu "La bombolleta" - Tarragona, Associació d'Asperger-TEA del Camp de Tarragona (ASPERCAMP), Centre d'Educació Especial Estela.
  • Resum: Durant el segon any del màster les pràctiques assoleixen totalment la dimensió d'APS. Es realitza de manera intermitent des del curs 2011-12 al 2019-20. Es constitueixen grups d'ajuda i teràpia psicomotriu amb infants que presenten diferents tipus de trastorns i que reben sessions de teràpia de forma gratuïta durant tot el curs acadèmic. Les sessions les condueix al primer quadrimestre un tutor de pràctiques del màster i els alumnes coparticipen en les sessions. Al segon quadrimestre són els mateixos estudiants els qui segueixen les sessions de teràpia amb el grup i són supervisats pel tutor de les escoles amb les quals tenim conveni. Es tracta d'un projecte APS en el qual els estudiants aprenen i desenvolupen les seves competències i els nens reben un servei de forma gratuïta. Fins ara s'han beneficiat aproximadament 100 nens i nenes en les sessions de teràpia psicomotriu.