Reglament del Centre de Receca en Avaluació i Mesura de la Conducta (CRAMC)
Aprovat pel Consell de Govern de data 22 de febrer de 2007
Modificat pel Consell de Govern de data 30 d'octubre de 2007 i en data 20 de desembre de 2007
Modificat pel Consell de Govern de data 30 d'octubre de 2008
Modificat pel Consell de Govern de data 22 de desembre de 2016
Preàmbul
D'acord amb l'article 127 de l'Estatut de la URV, es contempla la creació de centres dedicats a la investigació, centres de recerca propis de la Universitat Rovira i Virgili.
El pla estratègic de la recerca aprovat pel Claustre de la URV de desembre de 2001 estableix la necessitat de fomentar l'activitat de recerca científica i d'organitzar els corresponents programes de suport amb una doble visió: horitzontal i vertical.
Seguint l'acord del Claustre de maig de 2004, el Consell de Govern de juliol de 2004 va aprovar la política de creació de noves estructures de recerca pròpies de la URV.
Per això i a proposta de grups de recerca i membres vinculats al Departament de Psicologia, el Consell de Govern en sessió de data 22 desembre del 2005 va aprovar iniciar la creació del Centre de Recerca en Avaluació i Mesura de la Conducta (CRAMC). Finalment, el CRAMC va ser aprovat en la sessió del Consell de Govern de 22 de febrer de 2007.
En data 22 de juny de 2007 el reglament va ser ratificat en la sessió de constitució del Consell de Direcció del CRAMC. En data de 6 de setembre de 2007 el Consell de Direcció va proposar diverses modificacions, aprovades en Consell de Govern de 30 d'octubre de 2007. En data 6 de maig de 2008, el Consell de Direcció del CRAMC va proposar modificacions dels articles 6 i 7, aprovades en Consell de Govern de 30 d'octubre de 2008, a les que s'afegeixen noves modificacions proposades pel Vicerectorat de Política Acadèmica i de la Recerca.
Aquest reglament quedarà sotmès a les normatives reguladores d'aquests tipus de centres que s'estableixin a la Universitat Rovira i Virgili.
Capítol I. Disposicions generals
Article 1 - Denominació i règim jurídic
1- El Centre de Recerca en Avaluació i Mesura de la Conducta (CRAMC) és una estructura de recerca pròpia de la URV d'acord amb allò que preveu l'article 127 de l'Estatut de la Universitat Rovira i Virgili. Es configura com un centre virtual que no modifica l'adscripció del personal docent i investigador o el personal d'administració i serveis als departaments.
2- El CRAMC es regirà:
a) Per l'Estatut de la URV.
b) Per la normativa de la URV reguladora dels Centres de Recerca i altres normatives de desenvolupament adoptades o que es puguin adoptar pels òrgans competents de la URV que els puguin afectar.
c) Per les disposicions d'aquest Reglament de funcionament intern i altres normes dictades pels òrgans competents del Centre de Recerca sempre que no envaeixin l'àmbit competencial d'un altre òrgan o administració.
Article 2 - Objectius i activitats
1 - L'objectiu del CRAMC és ser una estructura que articuli i potenciï la investigació en els diferents àmbits de la conducta entre els grups que constitueixen el centre amb la finalitat de millorar la productivitat i la qualitat de la recerca, la visibilitat científica de la URV, afavorir la transferència i desenvolupar docència relacionada amb la seva recerca per arribar a constituir un centre de referència a nivell nacional i internacional.
2- Per a l'assoliment d'aquest objectiu el CRAMC realitzarà les activitats següents:
a) Desenvolupar projectes de recerca i de transferència de tecnologia i coneixement.
b) Participar en la organització i impartició d'estudis de doctorat, postgrau i cursos d'especialització i d'actualització professional en l'àmbit de les seves competències d'acord amb la normativa vigent.
c) Concretar i executar treballs científics i tècnics i canalitzar la transferència dels resultats a persones físiques i entitats públiques o privades en el marc de la legislació vigent i d'acord amb la normativa de la URV.
Article 3 - Composició i recursos humans
El director mantindrà un catàleg actualitzat dels investigadors, grups de recerca i PAS que estiguin integrats al CRAMC.
Article 4 - Vinculació i desvinculació d'investigadors i grups de recerca
1. Es podran vincular al Centre grups, personal docent i investigador de la URV que desenvolupin línies de recerca relacionades amb el Centre, i altres estructures de recerca.
2. Per prendre en consideració la vinculació al Centre d'investigadors o grups de recerca s'haurà d'acreditar, en els darrers 5 anys, una puntuació mínima de 5 d'acord amb els següents ítems:
a.- projecte d'investigació finançat en convocatòria competitiva (1 punt per projecte)
b.- publicacions amb factor d'impacte primer i segon Q (1 punt per publicació)
c.- direcció de tesis doctorals. Es valorarà amb 1 la direcció de tesis internacionals o de nacionals si han generat articles de 1r o 2n quartil. La valoració serà de 0'75 en el cas de codirecció.
Si la tesi és nacional i ha generat articles de 3r quartil la puntuació serà de 0,75 si la direcció de la tesi és única, si és codirigida la puntuació serà de 0,5.
La valoració de les tesis nacionals sense articles serà de 0,5 en el cas de direcció única i de 0,25 per la codirecció. La puntuació en cas de grups de recerca es computarà sumant: les aportacions de b i c de cada un dels membres i dividint per nombre total d'investigadors doctors + 1 punt per cada projecte finançat en que l'Investigador Principal sigui del grup.
3. La vinculació de nous grups de recerca o d'investigadors al Centre serà autoritzada pel responsable del grup de recerca i, a proposta del director o directora del CRAMC, acordada pel Consell de Direcció. La vinculació serà comunicada pel director o directora del CRAMC a la direcció del departament implicat.
4. La desvinculació d'un grup de recerca del CRAMC serà acordada pel Consell de Direcció prèvia sol.licitud del seu responsable o per incompliment greu dels seus compromisos. La desvinculació serà comunicada pel director o directora del CRAMC a la direcció del departament implicat.
En qualsevol cas el grup o subgrup de recerca i els investigadors estaran obligats a complir amb els compromissos previament establerts amb el centre.
5. El consell de direcció podrà proposar la desvinculació de grups, o membres de recerca per incompliment greu dels seus compromissos.
6. Es poden vincular temporalment al CRAMC el personal d'altres universitats i/o institucions públiques o privades mitjançant un conveni de col·laboració que ha de definir les persones que s'adscriuen, la durada i, si escau, els termes de la propietat intel·lectual.
Capítol II. Organització
Article 5 - Òrgans de direcció i gestió
Els òrgans de direcció i gestió del CRAMC són el Consell de Direcció, el director o directora, el secretari o secretària i el/la responsable de formació. El procediment d'elecció corresponent es regirà pel que disposa aquest reglament.
Article 6 - El Consell de Direcció
1- El Consell de Direcció, que estarà presidit pel director/a, està format per:
a) El director o directora.
b) Un representant de cada grup o subgrup de recerca que participi de forma total o parcial en el CRAMC designat pel coordinador del grup de recerca corresponent. La designació es farà per escrit, en aquest cas el designat es considerarà representant del grup de recerca al CRAMC a tots els efectes. El secretari o secretària del CRAMC guardarà còpies de les designacions per tal de mantenir actualitzats els membres del Consell de Direcció del CRAMC.
c) Un/a representant dels becaris de recerca que desenvolupin la seva activitat de recerca al CRAMC, si n'hi ha, elegit per aquest col·lectiu i entre aquest.
El procediment electoral amb les dates fixades per cada tràmit quedarà exposat al taulell d'anuncis del Departament de Psicologia 7 dies naturals abans de la publicació del cens provisional.
El becari/a serà escollit entre el cens dels becaris membres del CRAMC publicat amb aquesta finalitat. Durant 5 dies naturals, es podran presentar esmenes sobre aquest cens. El cens definitiu es publicarà en un màxim de 5 dies naturals, amb els resultats de la resolució de les esmenes. Els becaris que apareguin en el cens definitiu podran presentar les seves candidatures en la Secretaria del Departament de Psicologia durant els 5 dies naturals següents, tot seguit es farà la proclamació provisional de candidatures en un termini màxim de 5 dies naturals, es donaran 5 dies naturals més de termini per la presentació d'esmenes. Es farà pública la proclamació definitiva de candidatures una vegada resoltes les esmenes en un termini màxim de 5 dies naturals, tot seguit es celebraran eleccions.
Per tal de donar publicitat a tots els tràmits del procediment electoral, es farà ús del taulell d'anuncis del Departament de Psicologia i dels mitjans que es creguin oportuns.
El/la representat escollit/da ho serà per una durada màxima de 4 anys, transcorregut aquest període es convocaran de nou eleccions.
c) El/la responsable de formació.
d) Un membre del PAS del Departament de Psicologia assignat al CRAMC, que actuarà com a secretari o secretària.
2- Són competències del Consell de Direcció:
a) Concretar les línies de recerca i aprovar la programació d'activitats del Centre de Recerca.
b) Garantir el desenvolupament del seu pla estratègic, així com la seva revisió.
c) Aprovar el pressupost i la memòria anual d'activitats del Centre.
d) Elaborar el Reglament del Centre i les seves possibles modificacions, i elevar-lo al Consell de Govern per a la seva aprovació.
e) Proposar el director o directora.
f) Acordar la vinculació i desvinculació dels grups i membres de recerca
g) Aprovar la proposta dels contractes-programa que eventualment es puguin establir amb la URV.
h) Avaluar els projectes de transferència que es desenvolupin des del CRAMC per assegura la seva viabilitat i qualitat.
i) Establir un model organitzatiu pel desenvolupament de les activitats de recerca.
j) Aprovar la incorporació de nous membres al centre.
k) Vetllar i responsabilitzar-se del compliment de la normativa de seguretat, salut i medi ambient en l'àmbit d'actuació del Centre de manera coordinada amb els responsables de la universitat, per tal de garantir unes condicions segures per a l'exercici de l'activitat que li és pròpia.
l) Aprovar les línies formatives en les que participi el centre.
m) Totes aquelles altres necessàries per al bon govern del centre.
3- El Consell es reuneix en sessió ordinària, com a mínim una vegada a l'any, i en sessió extraordinària sempre que el seu director ho cregui oportú, per iniciativa pròpia o a petició d'una tercera part dels seus membres.
4- Les convocatòries s'han de fer en suport telemàtic o en suport paper, amb l'ordre del dia corresponent i s'han de notificar a cadascun dels membres amb una antelació mínima de set dies, llevat que es tracti de casos d'urgència en què caldrà fer-la amb un termini mínim de quaranta-vuit hores d'anticipació. No es poden prendre acords vàlids respecte de nous assumptes no inclosos en l'ordre del dia, llevat que a la reunió hi siguin presents tots els membres del Consell, amb el vot favorable de la majoria.
5- Per a la vàlida constitució del Consell de Direcció en primera convocatòria és necessària, com a mínim, la presència de la meitat més un dels membres del Consell, entre els quals el director i el secretari, o les persones que els substitueixin. En segona convocatòria, que es realitzarà ½ hora després de la primera, el Consell de Direcció quedarà vàlidament constituït si hi són presents un terç dels seus membres, entre els quals el director i el secretari, o les persones que els substitueixin. Els acords seran adoptats per majoria simple dels membres que es trobin presents en el moment de la votació. En supòsits d'empat, el vot del director té valor diriment.
6- Per a l'adopció d'acords sobre la modificació del Reglament, l'aprovació de la memòria i l'elecció del director caldrà el vot favorable de la majoria simple dels membres de dret del Consell.
Article 7 - El director o la directora
1- El director del CRAMC serà elegit per majoria simple dels membres del Consell de Direcció entre els membres de l'apartat b) de l'article 6 que es presentin com a candidats.
2- El director o directora, serà nomenat pel rector de la URV per un període de 4 anys renovable per un segon període.
3- Són funcions del director:
a) Representar oficialment el Centre, dirigir-lo i realitzar la gestió ordinària
b) Proposar als òrgans competents la contractació de recursos humans.
c) Coordinar amb les unitats corresponents pel que fa a la distribució i utilització dels espais propis del centre o aliens, si s'escau, gestionar les necessitats en quant a material i equipaments per la recerca.
d) Desenvolupar el programa d'accions aprovat pel Consell de Direcció.
e) Signar els acords que es puguin establir entre el Centre de Recerca i la URV.
f) Convocar i presidir les reunions del Consell de Direcció.
g) Autoritzar les despeses del Centre de Recerca.
h) Autoritzar els projectes de transferència que es generin des del CRAMC, aquest control es durà a terme en aquells casos en que es faci servir el nom del centre i sempre que no afecti a les iniciatives que a nivell individual vulguin dur a terme els membres del centre.
i) Totes les altres funcions que li atribueixi aquest Reglament i aquelles altres relatives al CRAMC que aquest Reglament no atribueixi al Consell de Direcció.
Article 8 - Responsable de Formació
1- El/la responsable de formació serà el coordinador del màster adscrit al CRAMC.
2- Seran funcions del Responsable de Formació la de transmetre els acords del CRAMC en matèria formativa i coordinar les activitats formatives que es puguin desenvolupar en el marc del CRAMC amb els centres i els departaments implicats.
Article 9 - El secretari o secretària
1- El secretari o secretària serà un membre del PAS del Departament de Psicologia vinculat al CRAMC, el designa el director/a, amb l'aprovació del Consell de Direcció per un període de 4 anys i amb la possibilitat de renovació.
2- Són funcions del secretari o secretària:
a) Enviar les convocatòries segons el que s'estableix a l'art. 6.4 d'aquest reglament.
b) Aixecar acta de cada sessió del Consell de Direcció. Aquest document ha d'especificar necessàriament els assistents, l'ordre del dia, el lloc i hora i el contingut dels acords adoptats.
c) Informar dels acords adoptats amb el vist-i-plau del director, sens perjudici de la ulterior aprovació de l'acta.
d) Totes aquelles altres que acordi el Consell de Direcció.
Capítol III. Règim econòmic
Article 10 - Règim econòmic
1. Les despeses del Centre de Recerca seran autoritzades pel seu director o directora.
2. La gestió econòmica dependrà directament del Centre de Recerca i a efectes administratius es durà a terme des del Departament de Psicologia.
3. Tots els projectes de recerca en què el responsable o Investigador Principal sigui un membre del Centre adscrit al Departament de Psicologia, es gestionaran al Centre de Recerca des de la Unitat de Gestió Administrativa Descentralitzada.
Article 11- Drets de propietat intel·lectual i/o industrial
1- Les patents, models d'utilitat, creacions intel·lectuals o qualsevol altre tipus de drets derivats de l'activitat desenvolupada pels membres del CRAMC seran titularitat de la URV. En tot cas, aquest fet no afectarà a la condició d'autors (o inventors). S'exceptua el cas d'investigadors d'altres institucions, on la titularitat es regirà per allò que estableixi el conveni signat entre la URV i l'altra institució.
2- En totes les publicacions, documents i materials que es generin amb motiu de l'activitat del Centre caldrà identificar la pertinença, al menys, al CRAMC, al Departament al qual està adscrit l'autor/a o els autors/es i a la URV.
Disposició final
Aquest Reglament entrarà en vigor el mateix dia de la seva aprovació pel Consell de Govern, supeditat a la seva ratificació pel Consell de Direcció.