Pla d'acollida del personal tècnic, de gestió i d'administració i serveis
Formalització del contracte
Quan hàgiu tramitat tota la documentació necessària per al vostre contracte, el Servei de Recursos Humans (SRH) us donarà d'alta a la URV i ja disposareu de correu URV. El SRH prepararà el contracte de treball, que us farà arribar per correu electrònic. Tota la informació oficial de la URV només es podrà enviar a través del correu URV. Us recomanem, doncs que el consulteu periòdicament.
Signar el contracte
Si teniu un contracte laboral amb la URV, caldrà que el signeu amb el certificat digital.
Nota: Recordeu que per tal de signar el contracte de treball, haureu d'utilitzar algun certificat digital reconegut, com per exemple l'idCAT tal com s'explica en aquesta pàgina. Els sistemes de claus, com idCAT Mòbil o Cl@ve PIN, tot i que us faciliten la identificació digital per iniciar els tràmits, no us permetran signar documents PDF.
Com aconseguir un certificat digital?
Si ja teniu un certificat digital de la URV vàlid, no us en caldrà un altre. En cas que no en tingueu i hàgiu de fer un tràmit amb la URV que el requereixi, per exemple, signar digitalment el contracte laboral, l'haureu d'obtenir.
Hi ha diverses vies per poder obtenir un certificat digital:
-
idCAT Certificat (trobareu les instruccions a continuació)
Com s’obté l’idCat certificat?
Pas 1: sol·licitud del certificat
Empleneu el formulari de sol·licitud.
Pas 2: validació de la identitat
Un cop sol·licitat, haureu de validar les vostres dades a qualsevol entitat de registre idCAT.
Pas 3: descàrrega i instal·lació del certificat
Un cop hàgiu validat la vostra identitat, us facilitaran un codi de descàrrega que us permetrà desar i instal·lar el certificat a l’ordinador.
Com heu de signar el contracte laboral amb la URV?
Per signar el contracte, seguiu les instruccions recomanades al correu que us han fet arribar. En aquesta pàgina s'explica com podeu aconseguir un certificat digital en cas que encara no en tingueu cap.
Un cop el tingueu instal·lat al vostre ordinador, haureu de signar el contracte en format PDF que us haurà facilitat la URV. Després l'haureu de retornar per correu electrònic.
Podeu signar el document PDF obrint-lo amb el programa Adobe Acrobat, accedint a "Certificats", a l'apartat d'"Eines". Des d'aquí podreu instal·lar el certificat digital i signar el contracte:
- Feu clic a Eines > Certificats.
- Feu clic a “Signa digitalment”.
- Premeu el botó “Signatura digital” i accepteu.
- Definiu l'espai de la signatura i després seleccioneu el certificat que voleu fer servir.
En el moment de fer la signatura digital en una tramitació, heu de comprovar que, quan seleccioneu el certificat digital per signar el formulari o tràmit, trieu el certificat de signatura (SIG) i no el certificat d'autentificació (AUT) si existeixen totes dues opcions, ja que són versions diferents.
Cal signar el formulari amb la versió de signatura i no amb la d'autorització.
- Seleccioneu "Signa" i deseu el fitxer. Haureu d'introduir la contrasenya corresponent a la signatura digital.
- Finalment, si voleu comprovar la validesa de la signatura, hi podeu fer doble clic . Aneu a "Propietats de la signatura" , "Validar signatura" i per acabar tanqueu el programa.
Recordeu que el contracte de treball ha d'estar signat perquè tingui validesa. Si teniu dubtes, contacteu amb Recursos Humans.
Una vegada signat, ara sí, ja sou treballador o treballadora de la URV.
Per a què serveix un certificat digital?
Els certificats digitals es poden utilitzar per dur a terme diversos tràmits, dins i fora l'àmbit de la URV. Entre d'altres:
- Signatura del contracte laboral amb la URV
- Signatura de documents PDF
- Tràmits administratius en nom de la URV amb ens externs
- Identificació en diversos entorns de la URV i d'altres ens externs quan és imprescindible el certificat digital
- Procediments telemàtics amb administracions locals, autonòmiques estatals o europees i procediments telemàtics amb tercers que ho requereixin
Quines diferències hi ha entre idCAT certificat i idCAT mòbil?
L'idCAT certificat i l'idCAT mòbil (habitualment anomenat "idCAT") són dos sistemes de l'Administració Oberta de Catalunya (AOC) totalment independents i compatibles entre si amb diferents característiques que cal considerar quan hàgiu d'interactuar de forma telemàtica amb l'administració.
Què és l'idCAT certificat?
L'idCAT certificat és un certificat digital que s'instal·la al navegador de l'ordinador , us permet identificar-vos a les seus electròniques, fer tràmits amb les administracions públiques i signar electrònicament documents oficials.
A diferència de l'idCAT mòbil, que només permet la identificació digital, l'idCAT certificat, permet, a més a més, signar electrònicament documents oficials.
L'idCAT certificat pertany al grup de certificats electrònics, equivalents als certificats digitals del DNI-e o de la FNMT. Amb qualsevol dels tres certificats esmentats podreu signar el contracte laboral.
Què és l'idCAT mòbil?
L'idCAT mòbil és un sistema que permet identificar-vos digitalment i signar l'enviament d'un formulari per tramitar la majoria de sol·licituds de les administracions públiques a Catalunya. Quan l'hàgiu de fer servir, rebreu per SMS al mòbil una contrasenya d'un sol ús per fer la gestió. L'idCAT mòbil pertany als sistemes de claus concertades, equivalents a Cl@ve PIN i Cl@ve mòbil. Aquests sistemes són mecanismes d'identificació electrònica no basats en l'ús de certificats electrònics que utilitzen com a factor d'autenticació una clau prèviament acordada amb l'usuari.
Com que l'idCAT mòbil és únicament un sistema d'identificació, no us permetrà signar documents electrònicament; així, doncs, no podreu signar documents PDF ni el contracte de treball.