saltar al contingut principal
Cercar
URV

Preguntes freqüents

Complement bàsic i addicional per mèrits docents (quinquennis)

Requisits i període d'avaluació per presentar-se a la convocatòria

  • El personal docent i investigador funcionari de carrera ha d'estar integrat en algun dels cossos docents universitaris següents de professorat: catedràtic o catedràtica d'universitat, titular d'universitat, catedràtic o catedràtica d'escola universitària, titular d'escola universitària
  • El personal docent i investigador contractat ha de formar part d'alguna de les categories següents de professorat: catedràtic contractat o catedràtica contractada, agregat o agregada, col·laborador o col·laboradora i lector o lectora, en què ha d'haver superat un procés de selecció en la categoria en la qual sol·licita l'avaluació.
  • El professorat en comissió de serveis doctor, el professorat visitant, el personal investigador amb contracte d'accés i amb contracte de les modalitats Ramón y Cajal i Beatriz Galindo poden sol·licitar l'avaluació dels complements docents amb efectes acadèmics i sense efectes econòmics.
  • El personal docent i investigador tant funcionari com contractat pot sol·licitar a la Universitat l'avaluació de períodes de cinc anys de la seva activitat docent, la qual s'ha de fer per cursos acadèmics computats fins a 31 d'agost.
  • Per al còmput dels cinc anys d'activitat docent, els períodes de docència prestats a temps parcial comptabilitzen un 50% de la durada del període.
  • Es reconeixen els períodes de docència reglada impartida com a personal investigador predoctoral en formació, com a personal investigador postdoctoral o com a personal docent i investigador funcionari o contractat en universitats estatals o estrangeres amb independència de la seva titularitat, en centres de recerca o d'ensenyament superior públics estatals o estrangers, i en centres adscrits a universitats públiques estatals.

Inici de la convocatòria d'avaluació

L'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya) ha d'aprovar amb caràcter anual les instruccions i indicacions sobre l'avaluació de les activitats de docència i n'ha de donar publicitat al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC). El termini per presentar sol·licituds s'estableix mitjançant una resolució del rector o rectora.

Documentació presentada per l'avaluació

  • Professorat: sol·licitud, renúncia, si s'escau (professorat amb 6 trams avaluats favorablement) i autoinforme.
  • Responsables acadèmics: informes.

Sol·licitud

La sol·licitud és de caràcter voluntari i personal i ha d'estar registrada d'entrada a la Universitat en el termini legal i la forma escaient.

La persona que sol·liciti ser avaluada de l'activitat docent ha de fer constar si vol ser avaluada pel complement bàsic de docència o pel complement addicional per mèrits docents, o per tots dos.

La persona sol·licitant ha de determinar el primer any que se sotmet a avaluació. Els períodes anteriors a aquesta data no es poden avaluar en cap altra convocatòria.

La participació en la convocatòria implica acceptar les bases de la convocatòria, d'aquest Manual i de qualsevol altra normativa sobre avaluació que s'hi apliqui.

La Universitat i posteriorment AQU Catalunya reconeixen els períodes avaluats positivament al professorat que subseqüentment accedeixi a les figures de personal docent i investigador, funcionari o contractat, de les universitats públiques amb dret a la percepció del complement bàsic i addicional per mèrits docents. En aquest cas, les persones sol·licitants han de demanar el reconeixement dins del termini previst i no poden demanar una nova avaluació dels períodes avaluats anteriorment.

Renúncia

En el cas del professorat que tingui sis trams docents i vulgui sotmetre's a una avaluació, d'acord amb el Manual d'avaluació del col·lectiu docent i investigador acreditat per AQU Catalunya i el Decret 405/2006, ha de sol·licitar ser avaluat per la Comissió d'Avaluació del Col·lectiu Docent i Investigador de la Universitat Rovira i Virgili d'un nou període de docència, amb la renúncia implícita al complement més antic en el cas que li sigui concedit el nou període, d'acord amb l'article 6.4 de l'esmentat decret, que estableix que el nombre màxim de períodes de docència és de sis.

Autoinforme

Un cop publicada la llista definitiva de persones admeses i excloses, estarà disponible l'autoinforme.

Amb la confirmació de l'autoinforme, la persona interessada es fa responsable de la veracitat de les dades i justificacions aportades. Ha de recopilar i aportar les dades o justificacions afegides o modificades de l'autoinforme que no constin al pacte de dedicació com a font URV.

Si algun professor o professora no presenta la documentació acreditativa de les dades que ha afegit o modificat a l'autoinforme o bé és incompleta, se li ha de demanar per correu electrònic que la presenti en el termini màxim de deu dies hàbils des del moment que se li notifica la manca d'informació de l'autoinforme.

En el cas que els sol·licitants no presentin la documentació requerida, s'entendrà com a no acreditada i no es tindrà en compte per avaluar aquell indicador. Les evidències hauran d'estar acreditades en els termes que estableixi el Manual d'avaluació. Per valorar les modificacions de la persona interessada, és necessari que ho hagi especificat a l'apartat de l'autoinforme corresponent.

Enviament de la documentació justificativa de l'autoinforme

Si algun professor o professora no presenta la documentació acreditativa de les dades que ha afegit o modificat a l'autoinforme o bé és incompleta, se li ha de demanar per correu electrònic que la presenti en el termini màxim de deu dies hàbils des del moment que se li notifica la manca d'informació de l'autoinforme.

La documentació justificativa s'ha de presentar dins de termini per correu electrònic a avaluaciopdi@urv.cat. En el cas que els sol·licitants no presentin la documentació requerida, s'entendrà com a no acreditada i no es tindrà en compte per avaluar aquell indicador.

Informes dels responsables acadèmics

El Servei de Recursos Humans ha de demanar als responsables acadèmics del professorat els informes.
El president o presidenta de la Comissió d'Avaluació del Col·lectiu Docent i Investigador (CACDI) ha de sol·licitar als responsables acadèmics un informe individual per a cada professor o professora que demana l'avaluació.

En el cas que un professor o professora sigui responsable acadèmic i a la vegada demani els complements de docència, el vicerector o vicerectora competent en matèria de personal docent i investigador, n'ha d'emetre l'informe corresponent.

Si un professor o professora no ha impartit docència a la URV dins del període que sol·licita l'avaluació, el president o presidenta de la CACDI ha de demanar l'informe a la universitat on hagi impartit la major part de la docència.

Nombre de complements i puntuació mínima

Una persona pot percebre sis trams docents de cada complement com a màxim (sis del complement bàsic de docència i sis del complement addicional per mèrits docents).

Per obtenir una avaluació global positiva que permeti al docent obtenir el complement bàsic de docència, les persones que compleixin els requisits mínims regulats al manual han de tenir una valoració qualitativa favorable amb recomanacions o millor com a mínim en dues de les tres dimensions següents

  • Planificació docent dels responsables acadèmics
  • Resultats d'activitat docent
  • Satisfacció dels estudiants

Per obtenir una valoració favorable del complement addicional per mèrits de docència, és necessari superar els requisits mínims, tenir una valoració quantitativa igual o superior a 70 punts sobre 100 i no tenir valorada desfavorablement cap de les dimensions següents:

  • Autoinforme
  • Planificació docent
  • Actuació professional i desenvolupament
  • Resultats de l'activitat docent
  • Enquestes de satisfacció dels estudiants

Resolució de la convocatòria

La resolució favorable o desfavorable s'ha de notificar a la persona interessada en un termini màxim de sis mesos a comptar des de l'obertura de la convocatòria.

Conseqüències de l'avaluació

  • Avaluació favorable: concessió del complement docent. El resultat d'aquesta avaluació és un dels elements que posteriorment s'utilitza a l'avaluació d'acreditacions i certificacions que el professorat sol·licita a organismes avaluadors externs tant autonòmics (AQU Catalunya) com estatals (ANECA).
  • Avaluació desfavorable: no s'obté el complement docent. La sol·licitud es pot tornar a presentar passats dotze mesos des de la notificació de la denegació. En aquesta nova sol·licitud, la persona interessada pot incloure fins a quatre anys dels cinc avaluats
    negativament.

Efectes econòmics

Sí, en funció de la categoria laboral. El professorat en comissió de serveis doctor, el professorat visitant, el personal investigador amb contracte d'accés i amb contracte de les modalitats Ramón y Cajal i Beatriz Galindo poden sol·licitar l'avaluació dels complements docents amb efectes acadèmics i sense efectes econòmics.

És un complement anual, individual i consolidable amb efectes econòmics d'1 de gener de l'any posterior a la publicació de la convocatòria al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC).

Els complements addicionals els assigna el Consell Social de la Universitat, a proposta del Consell de Govern. Han de tenir una valoració prèvia favorable de l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya).

Quan el Servei de Recursos Humans rep l'acord del Consell Social, envia un correu electrònic a la persona valorada favorablement en què l'informa del mes de pagament.

Recurs

Les persones avaluades poden presentar un recurs d'alçada davant del rector o rectora contra l'acord pres per la Comissió d'Avaluació del Col·lectiu Docent i Investigador (CACDI), en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la notificació de l'esmentat acord. El rector o rectora pot sol·licitar, si escau, un informe a la CACDI per resoldre les al·legacions de la persona recurrent.