Eix 2. Diagnosi del sexisme i sensibilització a favor de la igualtat
Mesura 2.1. Elaborar estadístiques corresponents a l’estudiantat, el col·lectiu docent i investigador (PDI) i el personal d’administració́ i serveis (PAS) desagregades per sexe.
Accions
1. Identificar les memòries i informes que no incloguin la informació desagregada per sexe.
2. Difondre les xifres a partir d'infografies i píndoles d'informació (enllaçades a l'espai web esmentat a la mesura 2.3. i que arribin als comptes de correu URV).
3. Incorporar l'anàlisi interseccional a l'anàlisi estadística.
4. Establir interacció entre unitats i organismes per a la recollida de
dades i preparació de les estadístiques.
Temporalització
Permanent
Responsable
Responsable Unitat d'Igualtat, Secretaria General i Gabinet de la Rectora
Agents implicats
Gabinet de comunicació
Indicadors d’Avaluació
Identificació de memòries i informes que no incloguin la informació desagregada per sexe
Comprovació de les estadístiques incloses a la memòria anual al Consell de Govern
Nombre d'accions de difusió de les xifres desagregades
Mesura 2.2. Organitzar campanyes de difusió́ interior i exterior de la diagnosi sobre l’existència de desigualtats a la URV.
Accions
1. Difondre la diagnosi sobre l'existència de desigualtats a la URV a través del correu institucional, del diari digital de la URV i de les xarxes socials entre tots els col·lectius (PDI, PAS, estudiantat).
2. Organitzar campanyes conjuntes amb altres administracions públiques.
3. Crear un espai expositiu a cada facultat o escola per a temes relacionats amb els ensenyaments d'aquell centre i el gènere (implicant-hi l'estudiantat).
4. Organitzar campanyes puntuals amb dades que s'incloguin a les carpetes (p. ex. la gràfica de tisora), com ara la creació de punts de llibre
5. Impulsar accions a ESO, Batxillerat i cicles formatius per desfeminitzar i desmasculinitzar les titulacions.
Temporalització
Permanent
Responsable
Comissió d'Igualtat, responsables d'igualtat, Gabinet de Comunicació i Màrqueting
Agents implicats
OFES
Indicadors d’Avaluació
Nombre de centres que creen o tenen un espai expositiu específic per a temes de gènere
Nombre d'accions de difusió interna i externa realitzades anualment
Nombre de campanyes puntuals
Nombre d'accions impulsades a ESO, batxillerat i cicles formatius.
Mesura 2.3. Difondre les actuacions realitzades i previstes al Pla d’igualtat entre les autoritats acadèmiques, la comunitat universitària i la comunitat educativa extrauniversitària.
Accions
1. Crear i mantenir un espai informatiu d'aquestes actuacions amb molta visibilitat (és a dir, prioritzat) des de la pàgina d'inici del web de la URV (permanent).
2. Difondre les actuacions realitzades i previstes al Pla a través del correu institucional a tots els col·lectius (PDI, PAS, estudiantat), el diari digital de la URV i les xarxes socials.
Temporalització
Permanent
Responsable
Unitat d'Igualtat i Gabinet de Comunicació i Màrqueting
Agents implicats
Oficina de Compromís social
Indicadors d’Avaluació
Nombre d'accions realitzades a la URV
Nombre d'accions realitzades en l'àmbit URV: antenes, agents del territori, etc.
Nombre d'accions realitzades fora de l'àmbit URV: altres universitats, congressos, presentacions, etc.
Mesura 2.4. Crear una cultura d’igualtat de gènere i feminista a la URV.
Accions
1. Lliurar la Distinció́ M. Antònia Ferrer en l'acte de reconeixement al departament, centre, persona o entitat de l'àmbit de la URV que s'hagi distingit en la defensa dels drets de les dones.
2. Impulsar accions com ara #He4She a les facultats i altres campanyes per visibilitzar les desigualtats (ex. campanya dels salaris).
3. Donar a aules i sales a la URV noms de dones destacades en els àmbits de la ciència i la cultura.
4. Crear premis per a TFG amb perspectiva de gènere (que s'afegeixin als actuals que ja existeixen de TFM, doctorat i batxillerat).
5. Organitzar una campanya per identificar la URV com a universitat feminista
Temporalització
Permanent
Responsable
Unitat d’Igualtat, responsables d’igualtat
Agents implicats
Gabinet de Comunicació i Màrqueting, Escola de Postgrau i Doctorat, coordinadors i coordinadores de TFM/TFG i programa de doctorat
Indicadors d’Avaluació
Celebració́ anual dels actes
Nombre de mitjans de comunicació presents als actes
Nombre de persones assistents als actes
Nombre d'estudiants que participen en la mentoria
Nombre d'accions impulsades a les facultats
Nombre de canvis produïts en els noms d'aules i sales
Creació dels premis per a TFG amb perspectiva de gènere
Nombre de treballs que es presenten als premis
Mesura 2.5. Organitzar actes i jornades informatives per crear consciència sobre les polítiques d’igualtat, l’erradicació de la violència masclista i la superació de l’LGBT-fòbia.
Accions
Organitzar actes institucionals amb motiu de la commemoració́ anual del 8 de març, del 25 de novembre i l'11 de febrer, i d'altres en què s'impulsarà̀ la participació́ dels diferents col·lectius universitaris (estudiantat, PDI i PAS).
Temporalització
Anual
Responsable
Unitat d’Igualtat, centres, Gabinet de Comunicació i Màrqueting
Agents implicats
Centres i departaments
Indicadors d’Avaluació
Celebració anual dels actes
Nombre d’actes organitzats
Nombre de persones assistents als actes (discriminant si són PDI, PAS o estudiants i distingint home/dona)