TIPOLOGIA |
DESCRIPCIÓ |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
|
TEORIA
|
Sessió magistral
|
Exposició dels continguts de l'assignatura.
|
Esdeveniments científics
i/o divulgatius
|
Xerrades, aportacions i exposicions, amb ponents de prestigi, per aprofundir en el coneixement de determinades matèries.
|
PRÀCTICA GUIADA
|
Seminaris
|
Treball en profunditat d’un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
|
Debats
|
Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat.
|
Presentacions /
exposicions
|
Exposició oral per part dels alumnes d’un tema concret o d’un treball (prèvia presentació escrita).
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
|
Formulació, anàlisi, resolució i debat d’un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
|
Pràctiques a través de TIC
en aules informàtiques
|
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC.
|
Pràctiques a laboratoris
|
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris.
|
Pràctiques externes
(de camp/sortides)
|
Realització de visites o estades de formació en empreses, institucions,... del sector.
|
Pràcticum
|
Estades de formació de la titulació en general a empreses, institucions,... del sector.
|
PRÀCTICA AUTÒNOMA
|
Treballs
|
Treballs que realitza l’alumne.
|
Fòrums de discussió
|
Activitat, a través de les TIC, on es debaten temes diversos relacionats amb l’àmbit acadèmic i/o professional.
|
Estudis previs
|
Cerca, lectura i treball de documentació, proposta de solució d’exercicis a realitzar en el laboratori... per part de l’alumne.
|
Resolució de problemes, exercicis
|
Formulació, anàlisi, resolució i debat d’un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura i que l’alumne fa de manera autònoma.
|
Pràctiques a través de TIC
|
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC i que l’alumne fa de manera autònoma.
|
ATENCIÓ PERSONALITZADA
|
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes.
|
PROVES
|
Proves de desenvolupament
|
Proves que inclouen preguntes obertes sobre un tema. L’alumne ha de desenvolupar, relacionar, organitzar i presentar els coneixements que té sobre la matèria. La resposta que dóna l’alumne és extensa.
|
Proves objectives de preguntes curtes
|
Proves que inclouen preguntes directes sobre un aspecte concret. L’alumne ha de respondre de manera directa mitjançant els coneixements que té sobre la matèria. La resposta que dóna l’alumne és breu.
|
Proves objectives de tipus test
|
Proves que inclouen preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta. L’alumne selecciona una resposta entre un número limitat de possibilitats.
|
Proves pràctiques
|
Proves que inclouen activitats, problemes o casos a resoldre. L’alumne ha de donar resposta a l’activitat plantejada, plasmant de manera pràctica, els coneixements teòrics i pràctics de l’assignatura.
|
Proves orals
|
Proves que inclouen preguntes obertes i/o tancades sobre un tema o aspecte concret. L’alumne ha de respondre de manera directa i oral a la formulació de la pregunta.
|
METODOLOGIES INTEGRADES
|
Aprenentatge basat en problemes, Treball per projectes, Portfoli docent, etc.
|