Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
Captació d’estudiants i rendiment acadèmic
La Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia va difondre els ensenyaments a l’alumnat de secundària en les tres sessions de Jornades de Portes Obertes, que van tenir lloc els dies 5 i 20 d’abril i 6 de maig. Pel que fa a la participació, com ja és habitual, la sessió adreçada a les famílies va ser la més nombrosa.
El centre també ha participat en la jornada del Dia de la Ciència al Campus Terres de l’Ebre, en què alumnes d’ESO i BAT van assistir a activitats al Laboratori d’Educació i Tecnologia (ETLAB) del campus.
Per primera vegada, es van dur a terme a la Facultat les proves d’aptitud personal (PAP) adreçades als estudiants que volen accedir als graus d’Educació Infantil i d’Educació Primària. Aquesta prova avalua la competència comunicativa, la capacitat de reflexió i raonament crític i la competència logicomatemàtica de l’estudiant.
Activitats d’innovació docent impulsades pel centre
A la Facultat se li han atorgat tres ajuts de recerca en millora i innovació en la formació inicial de mestres per a les titulacions impartides a les universitats participants en el Programa de millora i innovació en la formació de mestres (ARMIF).
S’han reforçat les coordinacions dels programes de mobilitat dels ensenyaments de la Facultat per donar resposta a l’augment de la demanda d’informació i de gestió documental d’aquests programes.
El centre ha organitzat conjuntament amb el Departament d’Ensenyament, amb els Moviments de Renovació Pedagògica de Terres de l’Ebre i amb l’Institut de Ciències de l’Educació de la URV la IX Jornada d’Educació Infantil Terres de l’Ebre i la VII Jornada d’Educació Primària Terres de l’Ebre.
També ha organitzat conjuntament amb altres universitats catalanes, dins del marc del Grup Interuniversitari d’Escola Rural (GIER), les Jornades d’Escola Rural.
La Facultat ha dissenyat, conjuntament amb la Inspecció d’Educació dels Serveis Territorials d’Ensenyament a Tarragona i de les Terres de l’Ebre, un projecte que s’iniciarà al curs acadèmic 2017-18 en què els estudiants de primer curs del Pla formatiu de grau d’Educació i de la doble titulació de grau d’Educació Infantil i d’Educació Primària puguin fer una estada de 5 dies en un centre educatiu. De cadascuna de les matèries de primer curs, els estudiants oferiran al centre una activitat optativa, que complirà amb els dos objectius fonamentals de projecte, viure en primera persona la realitat i oferir una acció de col·laboració al centre.
S’ha aprovat la proposta d’engegar al curs 2018-19 el màster en Innovació en la Intervenció Social i Educativa que ja ha rebut la verificació favorable.
A partir del curs 2017-18 s’incorporarà una línia de recerca d’educació en contextos formals i no formals vinculada a l’àmbit d’educació al programa de doctorat en Estudis Humanístics.
Dins del Programa de millora i innovació en la formació de mestres (MIF), per primera vegada s’han posat a disposició dels estudiants dels graus d’Educació Infantil, Educació Primària i doble titulació de grau d’Educació Infantil i Educació primària els ajuts de mobilitat internacional amb la finalitat de promoure experiències innovadores que contribueixin a millorar la qualitat en la formació dels mestres.
Fruit dels acords de la Comissió de Programació i Ordenació Acadèmica sobre propostes de millora del màster universitari en Formació del Professorat d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d’Idiomes (MUFP), la FCEP ha posat en marxa diverses accions de millora sobre el desenvolupament del màster, pel que fa al disseny, calendari, revisió de matèries, pràctiques externes i TFM.
LLEGIR MÉS
Carretera de Valls, s/n - 43007 Tarragona
Tel. 977 558 050·- Fax 977 558 055
DADES DEL
CENTRE