Pedagogia

La valoració global de les accions desenvolupades durant el curs 2016-17 pel Departament de Pedagogia ha estat molt positiva, especialment si tenim en compte la complexitat del nostre Departament tant pel que fa a la docència impartida com per la composició de la plantilla.

 

Aspectes relatius a la gestió de la plantilla del pdi

 

Un element clau en la gestió de la plantilla és l’encàrrec docent que té el nostre Departament:

 

D’una banda impartim:

  • La gran majoria dels crèdits dels graus d’Educació Social (250 estudiants) i del grau de Pedagogia (143 estudiants matriculats).
  • Bona part dels graus d’Educació Infantil (a tres seus, amb un total de 641 estudiants), d’Educació Primària (a dues seus, amb un total de 578 estudiants) i el doble grau d’Educació Infantil i Primària (a una seu, amb un total de 120 estudiants).

 

També es coordina i s’imparteix:

  • Màster Oficial Interuniversitari en Tecnologia Educativa: «E-learning i Gestió del coneixement», amb 45 matriculats.
  • Màster Oficial Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d’Idiomes, amb 174 matriculats.
  • Màster en Pedagogia Sistèmica Multidimensional (organitzat per la FURV amb 22 matriculats).
  • Doctorat Interuniversitari en Tecnologia Educativa amb 32 matriculats. 1 tesi llegida durant el curs 2016-17.

 

D’altra banda, de les característiques de la plantilla destaquem:

 

Tenim una plantilla teòrica que permetria impartir 846 crèdits i, actualment, estem impartint 1.368 crèdits; generem, per tant, una diferència de 522 crèdits que assumeix el Departament i que és la causant d’un dèficit endèmic en el Capítol 1. En aquest sentit el Departament està fent un esforç en la reducció de grups, reducció d’optatives, reducció de mencions, que vagin reduint aquest dèficit econòmic. No obstant això, cal ser conscients de la repercussió que aquesta situació pot tenir en la qualitat de la formació dels estudiants.

 

Només 25 professors poden tenir una dedicació docent a temps complet (12 corresponents a figures permanents i 13 a figures no permanents com ara lectors, interins o comissió de serveis), amb capacitat d’assumir 600 crèdits. Aquests mateixos docents assumeixen 12 càrrecs de gestió, que suposa 120 crèdits de reducció. Per tant, la seva capacitat docent queda en 480 crèdits. La resta de crèdits (888) fins a arribar als 1.368 que impartim, són assumits per professorat associat.

 

Així doncs, en aquests moments, el Departament té greus dificultats per continuar assolint, en les mateixes condicions, les demandes en relació amb l’encàrrec docent formulat a la plantilla de què es disposa. Si no es reverteix la situació, redimensionant la plantilla, difícilment es podrà millorar la valoració feta per l’AQU quan, als informes d’acreditacions de les titulacions, afirmen: «Se deben implantar mecanismos que garanticen que el profesorado pueda participar activamente en las tareas de gestión y coordinación de la Facultad teniendo en cuenta que esta dedicación no debe suponer una merma en su dedicación a la investigación y a la docencia, con lo cual debe estudiarse la necesidad de una mayor estabilidad de la plantilla.» «La incorporación de profesores asociados, al claustro que imparte dichos títulos, aporta un componente de experiencia profesional que añade valor a la formación que reciben los estudiantes. […] Esta participación resta presencia al componente investigador que resulta igualmente necesario en la formación de los estudiantes.»

 

Per les raons expressades, necessitem disposar de més PDI a temps complet al Departament. A curt termini, hauríem d’aconseguir augmentar-lo en 6 PDI, especialment per estabilitzar/transformar/promocionar professorat que ja té acreditacions per poder accedir a categories de TU (ANECA) i/o catedràtic (AQU), agregats/des o lectors/es. Properament està prevista una promoció de TU a catedràtic.

LLEGIR MÉS

Carretera de Valls, s/n - 43007 Tarragona

Tel. 977 558 077 - Fax 977 558 078

Dra. Juana María Tierno García, directora

Dra. Rosario Barrios Arós, secretària