Àmbits de treball / Areas of interest: Departament d'Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Dades actualitzades a: 31/05/2019
Departament d'Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Paraules Clau / Keywords
- Agents intel.ligents
- Alliances in graphs
- Analisi de dades
- Aprenentatge inductiu
- Arquitectura
- Arquitectures computadors
- Automatització
- Centrality measures
- Ciències de la computació
- Codis correctors d'errors
- Combinatoria
- Consens de dades
- Criptografia
- Equacions diferencials
- Geometria algebraica
- Geometría diferencial
- Gestió del coneixement
- Graph eigenvalues
- Hypergraphs
- Informàtica
- Intel.ligència artifical
- Laplacian eigenvalues
- Mecánica de fluidos
- Mecánica de medios contínuos
- Micropagaments
- Multi-agent systems
- Mètode d'elements finits
- Mètodes espectrals
- Planificación
- Privadesa
- Problema 16 de hilbert
- Proteccio de la privadesa
- Protecció del copyright
- Resurgència
- Secret estadístic
- Seguretat de dades
- Sensors
- Sistemes automatitzats
- Sistemes de visió
- Sistemes dinàmics
- Sistemes multiagents
- Tecnologies de la informació i comunicació
- Telemàtica aplicada a l'educació
- Telemática
- Toma de decisiones
- Tractament d'imatges i reconeixement de patrons
- Visión por computador
- Xarxes neurals
- Xarxes socials
- Xarxes telemàtiques
Linies de Recerca / Research lines
disseny de trajectòries d'ensenyament-aprenentatge per orientar l'aprenentatge de les matemàtiques a l'educació primària.
aquesta línia de recerca està basada en l¿educació matemàtica realista (emr), que neix als països baixos l¿any 1970 i que defineix el sistema holandès de l¿educació matemàtica. l¿emr va ser definit bàsicament per freudenthal, el qual pensava que les matemàtiques han de tenir una connexió amb la realitat i s¿han de promoure com una activitat humana.
la principal idea de l¿emr és oferir plantejar als estudiants situacions-problema que ells puguin imaginar i per tant els sigui més fàcil involucrar-se. l¿emr proposa definir trajectòries d¿ensenyament-aprenentatge que proporcionen una idea de com es pot realitzar el procés d¿aprenentatge.
la robòtica com a eina educativa a l'escola
aquesta línia de recerca estudia la potencialitat de la robòtica educativa per l'ensenyament-aprenentatge de les matemàtiques. concretament, s'ha estat estudiant com aquesta eina permet desenvolupar la visió espacial d'alumnes de 6è d'educació primària. actualment, i tenint en compte els primers resultats positius, s'està treballant en el disseny d'un curs de robòtica per 6è de primària i un altre per a 1r d'eso.
deixant de banda la visió espacial, també s'està estudiant com la robòtic fomenta un aprenentatge actiu i significatiu. a més a més, no només es treballen les matemàtiques, sinó que també es treballen la resta d'stem (ciència, tecnologia i enginyeria).
- teoria de codis
- combinatòria algebraica i enumerativa
- esquemes de compartició de secrets
- geometria finita
- matemàtiques aplicades a la privadesa
- Agents intel.ligents i sistemes multi-agent
- Algebraic graph theory
- Alliances in graphs
- Anàlisi i processament d`imatges (2d i 3d)
- Aprenentatge i gestió d'ontologies de coneixement
- Arquitectures multiagent per control de robots
- Artificial intelligence in medicine.
- Biomecànica
- Comerç electrònic
- Complex networks
- Data mining, intelligent data analysis, knowledge management.
- Decision support systems in health-care: diagnosis, treatment, and prognosis.
- Dinàmica complexa
- Domination in graphs
- Equacions diferencials
- Exploració amb robots mòbils
- Fusió d'informació
- Game theory in graphs
- Identificació personal i targetes intel·ligents
- Mecànica de fluids
- Micro-arquitectures
- Modelatge 3d
- Modelatge i visualització de dades en entorns multimodals
- Numerical methods in parallel and grid computing
- Planificació automàtica
- Procedural knowledge in medicine: modeling, inductive learning, merging.
- Processament de dades xifrades
- Recerca i desenvolupament de nous mètodes pel tractament intel·ligent de la informació obtinguda en sistemes sensorials aplicats a: - control de qualitat. - suport a sistemes robotitzats. - monitorització, comptatge automàtic i seguiment de processos industrials. - reconeixement d?objectes en entorns industrials. - reconeixement de l?entorn i guiat de vehicles
- Scheduling and power-aware algorithms in real time systems
- Sistemes d'ajut a la presa de decisions
- Sistemes de temps real
- Sistemes dinàmics
- Sistemes distribuïts
- Sistemes inteligents
- Structural and dynamical analysis of complex networks
- Tele-ensenyament
- Temporal knowledge in medicine.
- Teoria de la ressurgència
- Teoria qualitativa d'equacions diferencials
- Theory of turbulence
- Traffic in large scale networks: behavior and protocols
- Tècniques de control de revelació estadística