saltar al contingut principal
Cercar
URV

Àmbits de treball / Areas of interest: Departament d'Enginyeria Informàtica i Matemàtiques


Dades actualitzades a: 31/05/2019

Departament d'Enginyeria Informàtica i Matemàtiques

Paraules Clau / Keywords
  • Agents intel.ligents
  • Alliances in graphs
  • Analisi de dades
  • Aprenentatge inductiu
  • Arquitectura
  • Arquitectures computadors
  • Automatització
  • Centrality measures
  • Ciències de la computació
  • Codis correctors d'errors
  • Combinatoria
  • Consens de dades
  • Criptografia
  • Equacions diferencials
  • Geometria algebraica
  • Geometría diferencial
  • Gestió del coneixement
  • Graph eigenvalues
  • Hypergraphs
  • Informàtica
  • Intel.ligència artifical
  • Laplacian eigenvalues
  • Mecánica de fluidos
  • Mecánica de medios contínuos
  • Micropagaments
  • Multi-agent systems
  • Mètode d'elements finits
  • Mètodes espectrals
  • Planificación
  • Privadesa
  • Problema 16 de hilbert
  • Proteccio de la privadesa
  • Protecció del copyright
  • Resurgència
  • Secret estadístic
  • Seguretat de dades
  • Sensors
  • Sistemes automatitzats
  • Sistemes de visió
  • Sistemes dinàmics
  • Sistemes multiagents
  • Tecnologies de la informació i comunicació
  • Telemàtica aplicada a l'educació
  • Telemática
  • Toma de decisiones
  • Tractament d'imatges i reconeixement de patrons
  • Visión por computador
  • Xarxes neurals
  • Xarxes socials
  • Xarxes telemàtiques
Linies de Recerca / Research lines
  • disseny de trajectòries d'ensenyament-aprenentatge per orientar l'aprenentatge de les matemàtiques a l'educació primària.

    aquesta línia de recerca està basada en l¿educació matemàtica realista (emr), que neix als països baixos l¿any 1970 i que defineix el sistema holandès de l¿educació matemàtica. l¿emr va ser definit bàsicament per freudenthal, el qual pensava que les matemàtiques han de tenir una connexió amb la realitat i s¿han de promoure com una activitat humana.

    la principal idea de l¿emr és oferir plantejar als estudiants situacions-problema que ells puguin imaginar i per tant els sigui més fàcil involucrar-se. l¿emr proposa definir trajectòries d¿ensenyament-aprenentatge que proporcionen una idea de com es pot realitzar el procés d¿aprenentatge.

  • la robòtica com a eina educativa a l'escola

    aquesta línia de recerca estudia la potencialitat de la robòtica educativa per l'ensenyament-aprenentatge de les matemàtiques. concretament, s'ha estat estudiant com aquesta eina permet desenvolupar la visió espacial d'alumnes de 6è d'educació primària. actualment, i tenint en compte els primers resultats positius, s'està treballant en el disseny d'un curs de robòtica per  6è de primària i un altre per a 1r d'eso.

    deixant de banda la visió espacial, també s'està estudiant com la robòtic fomenta un aprenentatge actiu i significatiu. a més a més, no només es treballen les matemàtiques, sinó que també es treballen la resta d'stem (ciència, tecnologia i enginyeria).

  • teoria de codis
  • combinatòria algebraica i enumerativa
  • esquemes de compartició de secrets
  • geometria finita
  • matemàtiques aplicades a la privadesa
  • Agents intel.ligents i sistemes multi-agent
  • Algebraic graph theory
  • Alliances in graphs
  • Anàlisi i processament d`imatges (2d i 3d)
  • Aprenentatge i gestió d'ontologies de coneixement
  • Arquitectures multiagent per control de robots
  • Artificial intelligence in medicine.
  • Biomecànica
  • Comerç electrònic
  • Complex networks
  • Data mining, intelligent data analysis, knowledge management.
  • Decision support systems in health-care: diagnosis, treatment, and prognosis.
  • Dinàmica complexa
  • Domination in graphs
  • Equacions diferencials
  • Exploració amb robots mòbils
  • Fusió d'informació
  • Game theory in graphs
  • Identificació personal i targetes intel·ligents
  • Mecànica de fluids
  • Micro-arquitectures
  • Modelatge 3d
  • Modelatge i visualització de dades en entorns multimodals
  • Numerical methods in parallel and grid computing
  • Planificació automàtica
  • Procedural knowledge in medicine: modeling, inductive learning, merging.
  • Processament de dades xifrades
  • Recerca i desenvolupament de nous mètodes pel tractament intel·ligent de la informació obtinguda en sistemes sensorials aplicats a: - control de qualitat. - suport a sistemes robotitzats. - monitorització, comptatge automàtic i seguiment de processos industrials. - reconeixement d?objectes en entorns industrials. - reconeixement de l?entorn i guiat de vehicles
  • Scheduling and power-aware algorithms in real time systems
  • Sistemes d'ajut a la presa de decisions
  • Sistemes de temps real
  • Sistemes dinàmics
  • Sistemes distribuïts
  • Sistemes inteligents
  • Structural and dynamical analysis of complex networks
  • Tele-ensenyament
  • Temporal knowledge in medicine.
  • Teoria de la ressurgència
  • Teoria qualitativa d'equacions diferencials
  • Theory of turbulence
  • Traffic in large scale networks: behavior and protocols
  • Tècniques de control de revelació estadística