Àmbits de treball / Areas of interest: Departament de Gestió d'Empreses
Dades actualitzades a: 31/05/2019
Departament de Gestió d'Empreses
Paraules Clau / Keywords
- Competitivitat empresarial
- Comportament del consumidor
- Comptabilitat de gestió d'hotels
- Economia del sector turístic
- Economia sectorial
- Empresa
- Estrategia
- Management
- Marketing turístic
- Organitzacions
- Qualitat
- Recursos humans
- Sociología
- Sociología de las organizaciones
- Sociología del desarrollo
- Turisme
Linies de Recerca / Research lines
- Administració general d'empreses i organitzacions
- Agents de la funció de rrhh (comandaments intermitjos, outsourcing, alta direcció)
- Alteració de la informació comptable
- Anàlisi competitiu de clústers empresarials
- Anàlisi d'estats financers
- Anàlisi de la rendibilitat i dels factors clau d'èxit d'empreses espanyoles internacionalitzades, especialment a xina.
- Anàlisi financera sectorial, especialment centrada en el sector hoteler i de transport aeri.
- Anàlisi i re-definició del model de negoci
- Anàlisis de la incidència del medi ambient en l'àmbit econòmic i empresarial.
- Aplicació de la teoria d'opcions a la valoració d'empreses i selecció de projectes d'inversió
- Automatització de serveis
- Canvis en l'estructura social i noves formes de desigualtat
- Ciutadania, democràcia i noves formes de governabilitat
- Comportament del consumidor
- Comportament organitzatiu
- Comptabilitat de gestió d'empreses turístiques
- Comptabilitat turística
- Consum d'oci i cultura (cultura, turisme, esport i recreació)
- Creació d'empreses
- Creació d'empreses turístiques
- Cultura organitzativa
- Direcció d'operacions: producció, servucció, logística i qualitat
- Direcció de recursos humans
- Direcció estratègica
- Direcció estratègica i anàlisi competitiva d'empreses i clusters
- Divulgació de la informació comptable
- Economia del medi ambient
- Economia del sector turístic
- Eethics and social ict
- Egovernment
- Ehrm
- Elearning
- Emprenedoria i creació d'empreses
- Estils de direcció, lideratge i gestió de grups i equips
- Estratègies competitives
- Estratègies corporatives
- Estratègies de creixement: expansió, diversificació, cooperació i internacionalització
- Estratègies tecnològiques i gestió de la innovació
- Estudis de gènere. sociologia del gènere
- Estudis dels procesos de globalització
- Formes organitzatives: anàlisi de l'estructura organitzativa
- Gestió d'empreses d'oci (segons tipologies i formes d'empresa)
- Gestió de parcs tèmàtics
- Gestió de pimes i empreses familiars
- Gestió del coneixement
- Gestió del coneixement i aprenentage organitzatiu
- Gestió per competències
- Govern corporatiu: anàlisi i gestió de grups d'interès (stakeholders)
- Habilitats directives
- Harmonització internacional
- Incidència de les crisis en l'evolució de l'spread com a mesura del risc dels mercats
- Indústries culturals i empreses del sector de l'oci
- Informació comptable sobre el capital intel·lectual
- Informació per a la presa de decisions empresarials, en base a indicadors de gestió i anàlisis de dades comptables
- Innovació i noves tendències en la indústria de l'oci
- Investigació de mercats i màrqueting estràtegic
- L'anàlisi dels mercats de deute públic en especial a la ue i llatinoamèrica.
- La comunicació de les responsabilitat social de l'empresa
- La formació en l'àmbit de la responsabilitat social, sostenibilitat i ètica empresarial
- La problemàtica de l'anomenat `pecat original' en les emissions de deute públic dels països emergents
- La responsabilitat social a les universitats
- La responsabilitat social/sostenibilitat com a factor de competitivitat en les organitzacions
- Logística integral
- Marketing intern
- Marketing turístic
- Metodologia qualitativa: caqdas i eines multimèdia per a l'estudi de l'oci
- Modelització de variables econòmiques i financeres mitjançant: teoria del caos, teoria de la informació, fuzzy sets i xarxes neuronals artificials.
- Noves formes d'oci digitals: internet, multimèdia i cibersocietat
- Orientació al mercat
- Promoció turística
- Qualitat
- Relació en els preus del mercat de futurs i el mercat al comptat
- Responsabilitat social i ètica empresarial
- Revenue management
- Sector call centers
- Societat del coneixement i noves tecnologies
- Sociologia de l'educació
- Sociologia de l'empresa i de les organitzacions
- Sociologia de la immigració
- Sociologia de la joventut
- Sociologia del medi ambient
- Sociologia del treball
- Sociologia del turisme
- Transport aeri, infrastructures i turisme
- Turisme responsable y sostenible
- Ètica en els negocis i responsabilitats social corporativa