Resultats - Departament de Pedagogia
Departament de Pedagogia
Tesis Doctorals Dirigides / Theses |
2019 |
---|
Títol: Enriquecimiento de la formación de docentes STEM en experiencias gamificadas mediante el modelo pedagógico TPACK |
Autor: Fuentes Hurtado, María De Las Mercedes |
Director: Gonzalez Martinez, Juan |
Universitat: N/D |
Any: 2019 |
País: N/D |
Títol: TODAS LAS VIOLENCIAS DUELEN, TODAS LAS VIOLENCIAS IMPORTAN. LAS VIOLENCIAS SEXUALES Y DE GÉNERO QUE LAS NORMAS IGNORAN. |
Autor: Cagliero, Sara |
Director: Biglia, Barbara |
Universitat: N/D |
Any: 2019 |
País: N/D |
Títol: Actuaciones Educativas de Éxito con grupos vulnerables: su incidencia en la educación, la cohesión social y el bienestar personal. |
Autor: Regina Gairal Casadó |
Director: García Yeste, Carme |
Universitat: N/D |
Any: 2019 |
País: N/D |
Títol: La incorporación de la competencia digital en estudiantes y docentes de Formación Inicial Docente en Uruguay |
Autor: Morales, Maria Julia |
Director: Lázaro Cantabrana, José Luis; Gisbert Cervera, Maria Mercedes; Rivoir, Ana Laura |
Universitat: N/D |
Any: 2019 |
País: N/D |
Publicacions en Revista / Papers |
2019 |
---|
Títol: The Flipped classroom in the learning of korfball in fifth and sixth grade |
Autors: Marqués-Molías, L.; Palau-Martín,R.; Usart, M. & Morilla, F. |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: ALOMA |
País: N/D |
Títol: The discussion on computational thinking in education |
Autors: Adell Segura, Jordi; Llopis Nebot, Maria Angeles; Esteve Mon, Francesc M.; Valdeolivas Novella, Maria Gracia |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: RIED-REVISTA IBEROAMERICANA DE EDUCACION A DISTANCIA |
País: N/D |
Títol: Overcoming feudal constraints on educational research in Spain: the impact of the CIMIE conference |
Autors: Aubert A., Álvarez P., Girbés-Peco S., Molina S. |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: HIGHER EDUCATION RESEARCH AND DEVELOPMENT |
País: N/D |
Títol: The approaches and 'reponse' of Catalan universities to LGBTIQ+ phobic violence |
Autors: Biglia, Barbara Cagliero, Sara |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: QUADERNS DE PSICOLOGÍA |
País: N/D |
Títol: Policies on violence and sexual abuse in Catalan universities |
Autors: Cagliero, Sara; Biglia, Barbara |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: REVISTA ESPAÑOLA DE CIENCIA POLÍTICA ASOCIACIÓN ESPAÑOLA DE CIENCIA POLÍTICA Y DE LA ADMINISTRACIÓN |
País: N/D |
Títol: Facilitating action research: reflections on the challenges and opportunities faced by a doctoral researcher engaged in education for sustainable development |
Autors: Cebrian, Gisela; |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: EDUCATIONAL ACTION RESEARCH |
País: N/D |
Títol: The influence of service-learning on the development of sustainability competencies amongst university students |
Autors: Cebrian, Gisela; Fernandez, Monica; Teresa Fuertes, Maria; Moraleda, Alvaro; Segalas, Jordi; |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: BORDÓN. REVISTA DE PEDAGOGÍA |
País: N/D |
Títol: Perception of sustainability competencies amongst Spanish pre-service secondary school teachers |
Autors: Cebrián G, Pascual D, Moraleda Á |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: INTERNATIONAL JOURNAL OF SUSTAINABILITY IN HIGHER EDUCATION |
País: N/D |
Títol: Influencia de la formaciÓn de familiares en la motivaciÓn del alumnado en riesgo de exclusiÓn social |
Autors: Davids A., Aubert A., Tierno-García J. |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: REVISTA MEXICANA DE INVESTIGACION EDUCATIVA |
País: N/D |
Títol: Out of School Learning Scientific Workshops: Stimulating Institutionalized Adolescents¿ Educational Aspirations |
Autors: Gairal, Regina; García Yeste, Carme; Novo, Maite; Salvadó, Zoel |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: CHILDREN AND YOUTH SERVICE REVIEW |
País: N/D |
Títol: Out of school learning scientific workshops: Stimulating institutionalized Adolescents' educational aspirations |
Autors: Gairal-Casadó R., Garcia-Yeste C., Novo-Molinero M., Salvadó-Belarta Z. |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: CHILDREN AND YOUTH SERVICES REVIEW |
País: N/D |
Títol: Family Education and Volunteering: The Benefits of Solidarity in Schools |
Autors: Garcia Yeste, Carme; Ruiz Eugenio, Laura; Angel Comas, Miguel; |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: MULTIDISCIPLINARY JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH |
País: N/D |
Títol: DEVELOPMENT AND EVALUATION OF THE DIGITAL TEACHING COMPETENCE FROM A TRANSFORMATIVE PERSPECTIVE |
Autors: Gisbert, Lázaro, Usart & Molero |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: JOURNAL OF THE WORLD FEDERATION OF ASSOCIATIONS FOR TEACHER EDUCATION |
País: N/D |
Títol: University and the 2030 Agenda for Sustainable Development: processes and prospects |
Autors: Gisela Cebrián |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: UTE. REVISTA DE CIÈNCIES DE L¿EDUCACIÓ |
País: N/D |
Títol: Sustainability competencies amongst Spanish pre-service secondary school teachers |
Autors: Gisela Cebrián; David Pascual; Álvaro Moraleda |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: INTERNATIONAL JOURNAL OF SUSTAINABILITY IN HIGHER EDUCATION |
País: N/D |
Títol: Assessment of sustainability competencies: a literature review and future pathways for ESD research and practice |
Autors: Gisela Cebrián; Jordi Segalàs; Àngels Hernández |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: CENTRAL EUROPEAN REVIEW OF ECONOMICS AND MANAGEMENT |
País: N/D |
Títol: La influencia del Aprendizaje-Servicio en el desarrollo de competencias en sostenibilidad en estudiantes universitarios |
Autors: Gisela Cebrián; Mónica Fernández; Maite Fuertes; Alvaro Moraleda; Jordi Segalàs |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: BORDÓN. REVISTA DE PEDAGOGÍA |
País: N/D |
Títol: Inside a 3D simulation: Realism, dramatism and challenge in the development of students' teacher digital competence |
Autors: González-Martínez J., Martí M., Cervera M. |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: AUSTRALASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY |
País: N/D |
Títol: Science With and for Society Through Qualitative Inquiry |
Autors: Gómez González A |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: QUALITATIVE INQUIRY |
País: N/D |
Títol: Reaching Social Impact Through Communicative Methodology. Researching With Rather Than on Vulnerable Populations: The Roma Case. |
Autors: Gómez, A., Padrós, M., Ríos, O., Mara, L.C. & Pukepuke, T. |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: FRONTIERS IN EDUCATION |
País: N/D |
Títol: El Liderazgo y la Dirección escolares en España-Cataluña: Perfiles, funciones y bases para el compromiso. |
Autors: Iranzo-García, P.; Camarero-Figuerola, M.; Barrios-Arós, Ch. y Tierno-García, J.M. |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: DÍAZ DELGADO, M.A. Y VELOSO RODRÍGUEZ, A. (COORD.). MODELOS DE INVESTIGACIÓN EN LIDERAZGO EDUCATIVO, UNA REVISIÓN INTERNACIONAL. |
País: N/D |
Títol: DIGITAL COMPETENCE ASPECTS FOR EMPLOYABILITY |
Autors: Juarez Arall, Jordi; Marques Molias, Luis |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: REVISTA ESPANOLA DE ORIENTACION Y PSICOPEDAGIA |
País: N/D |
Títol: Assessing Teacher Digital Competence: the Construction of an Instrument for Measuring the Knowledge of Pre-Service Teachers |
Autors: Lazaro Cantabrana, Jose Luis Usart Rodriguez, Mireia Gisbert Cervera, Merce |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: NAER: JOURNAL OF NEW APPROACHES IN EDUCATIONAL RESEARCH |
País: N/D |
Títol: Diseño de una aplicación móvil para la seguridad de las personas con Trastorno del Espectro Autista: SOS TEA |
Autors: Lázaro Cantabrana, JL, Sanromà Giménez, M., Molero Aranda, JL, Queralt Romero M., Llop Hernández, M. |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: REVISTA DE EDUCACIÓN INCLUSIVA (EN LÍNEA) |
País: N/D |
Títol: Proyecto Retrato Social: lo que la educación formal puede aprender del arte comunitario |
Autors: Macaya A., Valero E. |
Any: 2019 Clau: Review |
Revista: ARTE, INDIVIDUO Y SOCIEDAD |
País: N/D |
Títol: The Flipped classroom in the learning of korfball in fifth and sixth grade |
Autors: Marques-Molias, Luis; Palau-Martin, Ramon; Usart, Mireia; Morilla, Francesc; |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: ALOMA. REVISTA DE PSICOLOGIA I CIÈNCES DE L'EDUCACIÓ |
País: N/D |
Títol: Impact of the extension of learning time on the learning space of the platform for people affected by mortgages Tarragona |
Autors: Morlà-Folch, Teresa; Ríos González, Oriol; Mara, Liviu-Catalin; García Yeste, Carme |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: LEARNING, CULTURE AND SOCIAL INTERACTION |
País: N/D |
Títol: The digital competence of teachers in music conservatories. A study of self-perception in Spain |
Autors: Palau, Ramon; Usart, Mireia; Ucar Camicero, Jose |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: REVISTA ELECTRÓNICA DE LA LISTA ELECTRÓNICA EUROPEA DE MÚSICA EN LA EDUCACIÓN |
País: N/D |
Títol: Resistance to and Transformations of Gender-Based Violence in Spanish Universities: A Communicative Evaluation of Social Impact |
Autors: Puigvert L, Valls R, Garcia Yeste C, Aguilar C, Merrill B |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: JOURNAL OF MIXED METHODS RESEARCH |
País: N/D |
Títol: Student teachers volunteering in pre-service programmes in successful schools: Contributing to their successful training. |
Autors: Rios, O., Garcia, C., Jiménez, J., & Ignatiou, Y. |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: REVISTA EDUCACIÓN XXI |
País: N/D |
Títol: Student teachers volunteering in pre-service programmes in successful schools: Contributing to their successful training |
Autors: Ríos González O., Yeste C., Jiménez J., Ignatiou Y. |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: EDUCACION XX1 |
País: N/D |
Títol: Introduction to the Special Issue: Challenges of LGBT research in the 21st century |
Autors: Serrano Amaya, J. F., & Ríos González, O. |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: INTERNATIONAL SOCIOLOGY |
País: N/D |
Títol: Digital teaching competence in initial training: Case studies from Chile and Uruguay |
Autors: Silva J, Lázaro J, Miranda P, Morales M, Gisbert M, Rivoir A, Onetto A |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: EDUCATION POLICY ANALYSIS ARCHIVES |
País: N/D |
Títol: Teacher's digital competence among final year Pedagogy students in Chile and Uruguay |
Autors: Silva J., Usart M., Lázaro-Cantabrana J. |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: COMUNICAR |
País: N/D |
Títol: Teacher¿s digital competence among final year Pedagogy students in Chile and Uruguay |
Autors: Silva Quiroz, J., Usart, M.; Lázaro Cantabrana, JL. |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: COMUNICAR |
País: N/D |
Títol: Políticas sobre violencias y abusos sexuales en las universidades catalanas |
Autors: null |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: ENCABEZADO DE PÁGINA |
País: N/D |
Llibres / Books |
2019 |
---|
Títol: Juguem i aprenem a l'aula de psicomotricitat. Materials i recursos. |
Autors: Altava, J.C; Arasa, j; Meseguer, D; Sabaté, P; Salaet, M; Segura-Meix, M; Tsuchiya, J. |
Any: 2019 Clau: Books |
Títol: ¿Cómo abordar la educación del futuro? Conceptualización, desarrollo y evaluación desde la competencia digital docente |
Autors: Gisbert Cervera, M., Esteve-González, V., Lázaro Cantabrana, JL. (eds) |
Any: 2019 Clau: Books |
Títol: ¿Cómo abordar la educación del futuro? Conceptualización, desarrollo y evaluación desde la competencia digital docente |
Autors: Gisbert Cervera, M.; Esteve-González, V.; Lázaro Cantabrana, J.L. |
Any: 2019 Clau: Books |
Capítols de Llibre / Book chapters |
2019 |
---|
Títol: La competencia digital docente: definición y formación del profesorado |
Autors: Carrera, X., Coiduras, J., Lázaro, JL., Pérez, F. |
Any: 2019 Clau: Book Chapters |
Títol: Evaluación formativa en educación superior mediante tecnologías móviles: el rol del estudiante en su proceso de enseñanza-aprendizaje |
Autors: Cosi, Sandra; Voltas, Núria; Lázaro-Cantabrana, José Luís; Sanromà-Giménez, Mònica |
Any: 2019 Clau: Book Chapters |
Títol: El sistema de evaluación 360º para aprender a evaluar: estudio de caso en educación superior |
Autors: Esteve-González, V.; Mogas Recalde, J. |
Any: 2019 Clau: Book Chapters |
Títol: Laboratorios virtuales en entornos 3D para la formación en competencias |
Autors: Gisbert, M.; Esteve-González, V.; Esteve Mon, F. |
Any: 2019 Clau: Book Chapters |
Títol: Estrategias de formación inicial del profesorado basadas en aprendizaje-servicio |
Autors: Josep Holgado Garcia, Mònica Sanromà Giménez, Beatriz Lores Gómez |
Any: 2019 Clau: Book Chapters |
Títol: Evaluacio¿n de la CDD a partir del video ana¿lisis de ambientes de aprendizaje creados en un entorno virtual 3D |
Autors: La¿zaro-Cantabrana, J.L., Sanroma¿-Gime¿nez, M., Molero-Aranda, T. & Gisbert- Cervera, M. |
Any: 2019 Clau: Book Chapters |
Títol: Diseño y desarrollo de una propuesta didáctica para entornos 3D |
Autors: Lázaro Cantabrana, J.L.; Sanromà Giménez, M.; Holgado García, J.; Marqués Molías, L.; Esteve-González, V. |
Any: 2019 Clau: Book Chapters |
Títol: Diseño y desarrollo de una propuesta didáctica para entornos 3D |
Autors: Lázaro Cantabrana, JL., Sanromà Giménez, M., Holgado García, J., Marqués Molías, L., Esteve González, V. |
Any: 2019 Clau: Book Chapters |
Títol: Utilización de una herramienta de videoanálisis para evaluar la Competencia Digital Docente: diseño de un aula mediante un entorno virtual 3D |
Autors: Lázaro-Cantabrana, José-Luis; Sanromà-Giménez, Mònica; Molero-Aranda, Tania; Gisbert-Cervera, Mercè |
Any: 2019 Clau: Book Chapters |
Títol: Capítulo 47. Smart classroom, an inclusive space to attend to educational diversity |
Autors: Mogas, J., Palau, R., Sanromà, M., Lázaro, J.L. |
Any: 2019 Clau: Book Chapters |
Títol: LA SEGURIDAD DE LAS PERSONAS CON DISCAPACIDAD INTELECTUAL: REVISIÓN SISTEMÁTICA |
Autors: Molero-Arada, T.; Lázaro-Cantabrana, J.L.; Gisbert, M. |
Any: 2019 Clau: Book Chapters |
Títol: LA COMPETENCIA DIGITAL DOCENTE (CDD) EN LA FORMACIÓN DEL PROFESORADO EN URUGUAY |
Autors: Morales, M.J.; Lázaro-Cantabrana, J.L.; Gisbert, M.; Rivoir, A. |
Any: 2019 Clau: Book Chapters |
Títol: Systematic literature review for a characterization of the smart learning environments |
Autors: Palau, R., & Mogas, J. |
Any: 2019 Clau: Book Chapters |
Títol: Diseño de escenarios para la formación en entornos 3D |
Autors: Palau, R., Mogas, J., Domínguez, S., & Sánchez, A. |
Any: 2019 Clau: Book Chapters |
Títol: The Role of Work- and School-Based Supervisors in Bridging Educational and Workplace Contexts in Catalonia |
Autors: Renta Davids A., Jiménez González J., Fandos Garrido M. |
Any: 2019 Clau: Book Chapters |
Títol: DISEÑO Y VALIDACIÓN DE UN INSTRUMENTO DE EVALUACIÓN DE APLICACIONES EDUCATIVAS PARA PERSONAS AUTISTAS |
Autors: Sanromà-JGiménez; M.; Lázaro-Cantabrana, J.L.; Gisbert, M. |
Any: 2019 Clau: Book Chapters |
Títol: The role of gender in students' achievement and self-efficacy in STEM |
Autors: Schina, D.; Esteve-González, V.; Usart, M. |
Any: 2019 Clau: Book Chapters |
Títol: La comunicación en entornos de simulación 3D |
Autors: de Oliveira, J.M.; Esteve-González, V. |
Any: 2019 Clau: Book Chapters |
Altres Documents / Other documents |
2019 |
---|
Patents Sol.licitades / Patents |
2019 |
---|
Congressos / Conferences |
2019 |
---|
Autor/a: Ana Inés Renta Davids |
Títol: The Attitudinal Dimension Of The Professional Competence: Old Workplace Demands, (re-)New Educational Challenges |
Congrés/acte: ECER, EUROPEAN CONFERENCE ON EDUCATIONAL RESEARCH |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2019 |
Autor/a: Ana Inés Renta Davids |
Títol: The Attitudinal Dimension Of The Professional Competence: Old Workplace Demands, (re-)New Educational Challenges |
Congrés/acte: INTERNATIONAL VET CONFERENCE CROSSING BOUNDARIES IN VOCATIONAL EDUCATION AND TRAINING: PEDAGOGICAL CONCERNS AND MARKET DEMANDS |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2019 |
Autor/a: Dueñas-Rada, J. y Camarero-Figuerola, M. |
Títol: El Impacto de la Implicación Familiar en el Éxito Académico de los Hijos e Hijas Adolescentes: Una revisión sistemática. |
Congrés/acte: VIII CONGRESO INTERNACIONAL MULTIDISCIPLINAR DE INVESTIGACIÓN EDUCATIVA. |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2019 |
Autor/a: Esteve González, V.; Mogas Recalde, J. |
Títol: Aprendre a avaluar: un estudi de cas d¿avaluació 360º |
Congrés/acte: REDES-INNOVAESTIC |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2019 |
Autor/a: Girbés, Sandra; Garcia, Rocio; Garcia Yeste, Carme; Rios, Oriol |
Títol: Libertarian Women¿s Contributions To The Rural And Working-Class Women¿s Sexual Education During The Spanish Civil War |
Congrés/acte: ANNUAL MEETING OF THE AMERICAN EDUCATIONAL RESEARCH |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2019 |
Autor/a: Holgado Garcia, Josep |
Títol: ETLAB (Education and Technology Laboratory) |
Congrés/acte: EDMEDIA |
Congrés/acte: Poster |
Any: 2019 |
Autor/a: Juana María Tierno García |
Títol: Membre del comitè científic. III Congreso Internacional sobre Liderazgo y Mejora de la Educación |
Congrés/acte: III CONGRESO INTERNACIONAL SOBRE LIDERAZGO Y MEJORA DE LA EDUCACIÓN |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2019 |
Autor/a: Lázaro-Cantabrana, J.L. |
Títol: Evaluación formativa en educación superior mediante tecnologías móviles: el rol del estudiante en su proceso de enseñanza-aprendizaje |
Congrés/acte: XVII JORNADES DE XARXES DINVESTIGACIÓ EN DOCÈNCIA UNIVERSITÀRIA (XARXES 2019) I III WORKSHOP INTERNACIONAL D¿INNOVACIÓ EN ENSENYAMENT SUPERIOR I TIC (INNOVAESTIC 2019), |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2019 |
Autor/a: Lázaro-Cantabrana, José-Luis; Sanromà-Giménez, Mònica; Molero-Aranda, Tania; Gisbert- Cervera, Mercè |
Títol: Evaluación de la CDD a partir del video análisis de ambientes de aprendizaje creados en un entorno virtual 3D |
Congrés/acte: XVII JORNADES DE XARXES DINVESTIGACIÓ EN DOCÈNCIA UNIVERSITÀRIA (XARXES 2019) I III WORKSHOP INTERNACIONAL D¿INNOVACIÓ EN ENSENYAMENT SUPERIOR I TIC (INNOVAESTIC 2019), |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2019 |
Autor/a: Mogas Recalde, J.; Esteve González, V. |
Títol: A gamification experience using a lesson activity in Moodle: the exam as an easter egg |
Congrés/acte: I JORNADA DE INNOVACIÓN UNIVERSITARIA INNOVAUDIMA CON TECNOLOGÍA EDUCATIVA (JIUTE) |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2019 |
Autor/a: Mogas, Palau, Sanromà y Lázaro |
Títol: Smart classroom, an inclusive space to attend to educational diversity |
Congrés/acte: III CONGRESO INTERNACIONAL SEI 2019. SOCIEDAD, EDUCACIÓN E INCLUSIÓN |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2019 |
Autor/a: Molero, Sanromà, Lázaro y Gisbert |
Títol: La seguridad de las personas con discapacidad intelectual: App para facilitar las tareas de los cuerpos de seguridad i emergencias |
Congrés/acte: XVI CONGRESO INTERNACIONAL Y XXXVI JORNADAS DE UNIVERSIDAD Y EDUCACIÓN INCLUSIVA |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2019 |
Autor/a: Ríos Gonzalez, Oriol; Font, Marta; Renta Davids, Ana Ines; Valls, Rosa |
Títol: Uni4Freedom. Breaking the Silence on LGBTQI+ Violence at Catalan Universities |
Congrés/acte: ECER, EUROPEAN CONFERENCE ON EDUCATIONAL RESEARCH |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2019 |
Autor/a: Sara Cagliero |
Títol: Coneixement i discussió del nou protocol sobre assatjament que ha aprovat la UB. |
Congrés/acte: JORNADA DE REFLEXIÓ SOBRE LA INCORPORACIÓ DE LA PERSPECTIVA DE GÈNERE A LA FACULTAT D¿EDUCACIÓ OBERTA A PAS I PDI |
Congrés/acte: Invited paper |
Any: 2019 |
Autor/a: Sara Cagliero |
Títol: How do universities protect LGTBI people? The case of Catalan universities. |
Congrés/acte: EUROPEAN CONFERENCE OF POLITICS AND GENDER |
Congrés/acte: Paper |
Any: 2019 |
Autor/a: Sara Cagliero |
Títol: Protocols |
Congrés/acte: JORNADA SOBRE LA INCORPORACIÓ DE LA PERSPECTIVA LGBTI A LES UNIVERSITATS CATALANES |
Congrés/acte: Discussion board |
Any: 2019 |
Autor/a: Shina, D.; Usart, M.; Esteve-González, V. |
Títol: Participants¿ perceptions about their learning with FIRST LEGO® League Competition ¿ a gender study |
Congrés/acte: 10TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON ROBOTICS IN EDUCATION (RIE). |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2019 |
Autor/a: Silvia Molina Roldán |
Títol: Interactive learning environments that improve the education of students with disabilities in special schools |
Congrés/acte: EARLI 2019 |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2019 |
Autor/a: Silvia Molina Roldán, Oriol Ríos Gonzalez, Laura Ruiz-Eugenio, Javier Diez-Palomar |
Títol: Education Students Being Part Of The Creation Of Scientific Content On Wikipedia |
Congrés/acte: ECER 2019 |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2019 |
Autor/a: Silvia Molina Roldán, Rocío García Carrión, Esther Roca Campos, Lourdes Villardón Gallego |
Títol: The Right to Quality Education for Children with Disabilities through Interactive Groups in Special Schools |
Congrés/acte: ECER 2019 |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2019 |
Autor/a: Silvia Molina Roldán; Rocío García-Carrión; Esther Roca Campos; Andrea Khalfaoui |
Títol: Interactive Learning Environments That Enhance Educational Quality of Students With Disabilities in Special Schools |
Congrés/acte: 2019 AERA MEETING |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2019 |
Autor/a: Tierno-García, J.M y Camarero-Figuerola, M |
Títol: El feedback entre iguales en el Grado de Pedagogía |
Congrés/acte: XIX CONGRESO INTERNACIOAL DE INVESTIGACIÓN EDUCATIVA: INVESTIGACIÓN COMPROMETIDA PARA LA TRANSFORMACIÓN SOCIAL (AIDIPE) |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2019 |
Autor/a: Usart, M., Schina, D., Esteve-Gonzalez, V., Gisbert, M. |
Títol: Are 21st century skills evaluated in robotics competitions? The case of first lego league competition |
Congrés/acte: CSEDU2019: 11TH NTERNATIONAL CONFERENCE ON COMPUTER SUPPORTED EDUCATION |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2019 |