Resultats - Recerca en Fonètica Experimental
Recerca en Fonètica Experimental
Tesis Doctorals Dirigides / Theses |
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 |
---|
Títol: Patterns in Conversational American English: a Study of Reductions in Spanish Learners of English as L2 |
Autor: null |
Director: null |
Universitat: N/D |
Any: 2023 |
País: N/D |
Títol: ENGLISH VOWEL PERCEPTION BY QUICHUA-SPANISH BILINGUAL SPEAKERS AND ECUADORIAN SPANISH SPEAKERS |
Autor: null |
Director: null |
Universitat: N/D |
Any: 2023 |
País: N/D |
Títol: AN ULTRASOUND AND ACOUSTIC STUDY OF ENGLISH CENTRAL VOWELS PRODUCED BY CATALAN SPANISH NATIVE SPEAKERS |
Autor: Cristina Belén Crisón Chávez |
Director: Romero Gallego, Joaquin |
Universitat: N/D |
Any: 2023 |
País: N/D |
Títol: Miastenia gravis: soporte social percibido y otros factores relacionados en España y Latinoamérica |
Autor: Larrosa Domínguez, Mireia |
Director: Reverté Villarroya, Silvia; Pradilla Cardona, Miquel Àngel |
Universitat: N/D |
Any: 2023 |
País: N/D |
Títol: Una mirada sobre la comunitat de parla nord-occidental lleidtana. La representació social de la llengua i els sentiments lingüístics |
Autor: Annabel Gràcia Damas |
Director: Francesc Feliu Torrent; Ramon Sistac I Vicén; Miquel Àngel Pradilla Cardona |
Universitat: N/D |
Any: 2020 |
País: N/D |
Títol: The introduction of rhythm instruction in the english as a foreign language classroom to improve the comprehensibility and fluency of english for specific purposes students |
Autor: Leticia Quesada Vázquez |
Director: Romero Gallego, Joaquin (Autor O Coautor); Joaquín Romero Gallego |
Universitat: N/D |
Any: 2019 |
País: N/D |
Títol: Integrating information technology in the teaching/learning of english pronunciation in the classroom: designing and implementing an online course to teach word and sentence stress to tertiary level students |
Autor: Nadia Kebboua Chaker |
Director: Romero Gallego, Joaquin (Autor O Coautor); Joaquín Romero Gallego |
Universitat: N/D |
Any: 2019 |
País: N/D |
Títol: Integrating information technology in the teaching/learning of English pronunciation in the classroom: Designing and implementing an online course to teach word and sentence stress to tertiary level students. |
Autor: Kebboua Chaker, Nadia |
Director: Romero Gallego, Joaquin |
Universitat: N/D |
Any: 2019 |
País: N/D |
Títol: THE INTRODUCTION OF RHYTHM INSTRUCTION IN THE ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE CLASSROOM TO IMPROVE THE COMPREHENSIBILITY AND FLUENCY OF ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES STUDENTS |
Autor: Quesada Vázquez, Leticia |
Director: Romero Gallego, Joaquin |
Universitat: N/D |
Any: 2019 |
País: N/D |
Títol: Integrating information technology in the teaching/learning of English pronunciation in the classroom: designing and implementing an online course to teach word and sentence stress to tertiary level students |
Autor: Nadia Kebboua Chaker |
Director: Romero Gallego, Joaquin (Autor O Coautor) ; Joaquín Romero Gallego |
Universitat: N/D |
Any: 2019 |
País: N/D |
Publicacions en Revista / Papers |
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 |
---|
Títol: Joan Beltran i Cavaller (1933-2020) |
Autors: Miquel Àngel Pradilla Cardona |
Any: 2022 Clau: Article |
Revista: Estudis Romanics |
País: N/D |
Títol: Jornada \Present i futur de la llengua catalana\ (Centre de Lectura de Reus, 16, 19, 23, 26, 27 de novembre de 2020) |
Autors: Miquel Àngel Pradilla Cardona |
Any: 2022 Clau: Article |
Revista: Estudis Romanics |
País: N/D |
Títol: The recent evolution of first languages in Catalonia Between minoritization and language maintenance |
Autors: Flors-Mas, Avelli; Sorolla, Natxo; Angel Pradilla, Miquel; Xavier Vila, F.; |
Any: 2021 Clau: Article |
Revista: Language Problems & Language Planning |
País: N/D |
Títol: Diasistematicitat vs. pluricentrisme. Una aproximació a la lingüística de les varietats alemanya |
Autors: Miquel Àngel Pradilla Cardona |
Any: 2021 Clau: Article |
Revista: Treballs De Sociolingüística Catalana |
País: N/D |
Títol: Diasistematicitat vs. pluricentrisme. Una aproximació a la lingüística de les varietats alemanya |
Autors: Pradilla Cardona, Miquel Angel; |
Any: 2021 Clau: Article |
Revista: Treballs De Sociolingüística Catalana |
País: N/D |
Títol: Els futurs del català |
Autors: Miquel Àngel Pradilla Cardona |
Any: 2020 Clau: Article |
Revista: Llengua Nacional |
País: N/D |
Títol: ESP1 within ESP: the design and implementation of a pronunciation module in a technical English course |
Autors: Quesada Vazquez, Leticia; Romero, Joaquin; |
Any: 2020 Clau: Article |
Revista: Onomazein |
País: N/D |
Títol: Els futurs del català: aproximació a una dinàmica sociolingüística calidoscòpica |
Autors: Miquel Àngel Pradilla Cardona |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: Ehumanista/Ivitra |
País: N/D |
Títol: IV Jornades La recerca sociolingüística en l'àmbit de la llengua catalana (14 i 15 de juny de 2018) |
Autors: Miquel Àngel Pradilla Cardona |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: Estudis Romanics |
País: N/D |
Títol: La llengua catalana: aproximació demolingüística a una realitat complexa |
Autors: Miquel Àngel Pradilla Cardona |
Any: 2019 Clau: Article |
Revista: Na |
País: N/D |
Llibres / Books |
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 |
---|
Títol: Joaquim Mallafrè, traductor i lingüista |
Autors: Magí Sunyer Molné; Miquel Àngel Pradilla Cardona |
Any: 2023 Clau: Books |
Títol: De llengua i societat. De la proposta fabriana a la reforma normativa de l¿IEC |
Autors: Miquel Àngel Pradilla Cardona |
Any: 2021 Clau: Books |
Títol: De llengua i societat: de la proposta fabriana a la reforma normativa de lIEC |
Autors: Miquel Àngel Pradilla Cardona |
Any: 2021 Clau: Books |
Capítols de Llibre / Book chapters |
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 |
---|
Títol: Joaquim Mallafrè, traductor, mestre i amic |
Autors: Magí Sunyer Molné; Miquel Àngel Pradilla Cardona |
Any: 2023 Clau: Book Chapters |
Títol: The pronunciation of -j- in German - Fricative or Approximant? |
Autors: Macià Riutort i Riutort, Joaquín Romero, Kai A. Voltmer |
Any: 2022 Clau: Book Chapters |
Títol: Investigation into the correlation between perception and production of English sentence stress by Chinese EFL learners |
Autors: Xiaodan Zhang; Joaquín Romero Gallego |
Any: 2022 Clau: Book Chapters |
Títol: La capacitat d¿atracció (o de contracció) de la llengua catalana. Una diagnosi amb llums i ombres |
Autors: Miquel Àngel Pradilla Cardona |
Any: 2021 Clau: Book Chapters |
Títol: La gestió normativa de la llengua portuguesa. Aproximació glotopolítica |
Autors: Miquel Àngel Pradilla Cardona |
Any: 2021 Clau: Book Chapters |
Títol: Llindar |
Autors: Miquel Àngel Pradilla Cardona |
Any: 2021 Clau: Book Chapters |
Títol: Comunicació vs. Demarcació. La modelització de la varietat formal de la llengua catalana |
Autors: Miquel Àngel Pradilla Cardona |
Any: 2020 Clau: Book Chapters |
Títol: Social and Functional Variation in Catalan |
Autors: Miquel Àngel Pradilla Cardona |
Any: 2020 Clau: Book Chapters |
Títol: Social and functional variation in catalan |
Autors: Miquel Àngel Pradilla Cardona |
Any: 2020 Clau: Book Chapters |
Títol: La llengua catalana: aproximació demolingüística a una realitat complexa |
Autors: Miquel Àngel Pradilla Cardona |
Any: 2019 Clau: Book Chapters |
Altres Documents / Other documents |
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 |
---|
Títol: Objective versus perceived proficiency in pronunciation assessment of phonetic detail in advanced L2 English learners |
Autors: ROMERO GALLEGO, JOAQUIN; QUESADA VAZQUEZ, LETICIA |
Any: 2023 Clau: Proceeding |
Títol: Investigating the influence of sentence stress perception on foreign accent in utterances |
Autors: Xiaodan Zhang, Joaquín Romero |
Any: 2021 Clau: Proceeding |
Títol: Patterns of constriction degree in Spanish heterorganic consonant sequences |
Autors: Joaquín Romero, Antonia Soler |
Any: 2019 Clau: Proceeding |
Patents Sol.licitades / Patents |
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 |
---|
Congressos / Conferences |
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 |
---|
Autor/a: ROMERO GALLEGO, JOAQUIN; QUESADA VAZQUEZ, LETICIA |
Títol: Objective versus perceived proficiency in pronunciation assessment of phonetic detail in advanced L2 English learners |
Congrés/acte: Proceedings Of The 20th International Congress Of Phonetic Sciences |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2023 |
Autor/a: ROMERO GALLEGO, JOAQUIN; ZHANG, XIAODAN |
Títol: Explicit rules or implicit imitation: a comparative study of two approaches to teaching English prosody |
Congrés/acte: N/D |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2023 |
Autor/a: ROMERO GALLEGO, JOAQUIN; Zhang, Xiaodan |
Títol: Explicit rules or implicit imitation: a comparative study of two approaches to teaching English prosody |
Congrés/acte: N/D |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2023 |
Autor/a: Joaquín Romero |
Títol: Ceiling effects and the limitations of intelligibility and accentedness ratings for advanced L2 English learners |
Congrés/acte: N/D |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2022 |
Autor/a: Xiaodan Zhang, Joaquín Romero |
Títol: Explicit Rules or Implicit Imitation: a Comparative Study on the Approaches of Teaching English Prosody |
Congrés/acte: N/D |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2022 |
Autor/a: Macià Riutort i Riutort, Joaquín Romero, Kai Voltmer |
Títol: Die Aussprache von -w- und -j- im Deutschen: Frikative oder Approximanten? |
Congrés/acte: N/D |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2021 |
Autor/a: Xiaodan Zhang, Joaquín Romero |
Títol: Investigating the influence of sentence stress perception on foreign accent in utterances |
Congrés/acte: N/D |
Congrés/acte: Poster |
Any: 2021 |
Autor/a: Xiaodan Zhang, Joaquín Romero |
Títol: Investigation into the correlation between perception and production of English sentence stress by Chinese EFL learners |
Congrés/acte: N/D |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2021 |
Autor/a: Irene Dols, Joaquín Romero |
Títol: Teaching segmental perception and production in an EFL class to Catalan/Spanish bilinguals using IPA |
Congrés/acte: N/D |
Congrés/acte: Poster |
Any: 2019 |
Autor/a: Joaquín Romero, Antonia Soler |
Títol: Patterns of constriction degree in Spanish heterorganic consonant sequences |
Congrés/acte: N/D |
Congrés/acte: Poster |
Any: 2019 |
Autor/a: Leticia Quesada, Joaquín Romero |
Títol: Rater's judgments and acoustic analysis: Challenges for the assessment of foreign language pronunciation reserach |
Congrés/acte: N/D |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2019 |
Autor/a: Nadia Kebboua, Joaquín Romero |
Títol: Pronunciation teaching/learning in Spain from a university students perspective |
Congrés/acte: N/D |
Congrés/acte: Poster |
Any: 2019 |
Autor/a: Nadia Kebboua, Joaquín Romero |
Títol: The effect of explicit web-based pronunciation instruction to improve students' perception and production skills: Designing and implementing a pronunciation course to teach word and sentence stress |
Congrés/acte: N/D |
Congrés/acte: Speaker |
Any: 2019 |