Carlos Monteagudo Mañas
RnD Engineer en ToolChefs LTD a Londres
“Les dues disciplines, les matemàtiques i la computació, es complementen i m'han estat útils a l'hora de realitzar el meu treball com a enginyer de programari. Per ser capaços de dissenyar i implementar sistemes que resolguin aquests problemes d'una manera eficient i integrable en un entorn de producció audiovisual, cal estudiar i comprendre models matemàtics complexos i després implementar-los mitjançant les tècniques de computació adequades per aconseguir un producte usable. Per això, veig molt encertada la combinació d'ambdues disciplines en un entorn de recerca i desenvolupament per a gràfics. Els efectes visuals que veiem al cinema a dia d'avui són possibles gràcies a la feina espectacular d'artistes i professionals de l'3D, el qual al seu torn és possible, en última instància, gràcies a matemàtics i enginyers que desenvolupen noves i millors solucions programari innovant constantment.”
Carlos Monteagudo és RND Engineer a ToolChefs LTD, una empresa londinenca que desenvolupa un sistema de simulació de multituds. És a dir, un sistema per reproduir en 3D el comportament de milers d'agents (com poden ser humans, criatures, etc.) en entorns virtuals. Es tracta d'un programari que permet construir, per exemple, plans de pel·lícules on típicament es representen batalles amb exèrcits multitudinaris o similars. Aquest sistema, anomenat atoms Crowd (per VFX i animació) i atoms Realtime (per a videojocs) es comercialitza i distribueix a empreses de diferents països que duen a terme la seva activitat en les indústria dels VFX i Videojocs.
A causa del seu treball, en Carlos té clar el que més destaca del màster des d'un punt de vista professionalitzador: "La meva tasca té a veure bàsicament amb el desenvolupament de noves funcionalitats de sistema, ampliar-lo i millorar-lo. En aquest context, l'aportació més important que he rebut estudiant aquest Màster té a veure amb l'optimització, el codi que desenvolupem ha de ser el més eficient possible ja que per als clients és crucial reduir temps en els seus simulacions. El tipus de tasques que duc a terme tenen una càrrega molt alta de geometria, mètodes numèrics, etc. "
Carlos considera molt encertada la hibridació de disciplines que ofereix el màster: "Matemàtiques i computació van molt unides en l'àmbit dels gràfics, per això vaig triar aquest Màster concretament. La meva intenció és seguir especialitzant-me en temes de simulació per Animació 3D i VFX, per exemple, simulacions de fluids, teles, fractures, objectes deformables en general, o també simulacions de criatures que impliquen músculs, greix, pell, pèl ... "
Per a en Carlos, ambdues disciplines es complementen i li han estat útils a l'hora de realitzar el seu treball com a enginyer de programari: "Per ser capaços de dissenyar i implementar sistemes que resolguin aquests problemes d'una manera eficient i integrable en un entorn de producció audiovisual, cal estudiar i comprendre models matemàtics complexos i després implementar-los mitjançant les tècniques de computació adequades per aconseguir un producte usable. Per això, veig molt encertada la combinació d'ambdues disciplines en un entorn de recerca i desenvolupament per a gràfics. Els efectes visuals que veiem al cinema a dia d'avui són possibles gràcies a la feina espectacular d'artistes i professionals de l'3D, el qual al seu torn és possible, en última instància, gràcies a matemàtics i enginyers que desenvolupen noves i millors solucions programari innovant constantment. "